TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Legendárna automobilka čelí zániku. Jej vozidlá takmer nikto nechce
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Legendárna automobilka čelí zániku. Jej vozidlá takmer nikto nechce

Svetoznáma automobilka zápasí s vážnymi problémami. Jej predaje medziročne klesli takmer o 50 percent. Nastal tak čas na zmenu.

6. novembra 2024 12:14
Roman Drexler
6. novembra 2024
Zdieľať
3 min
Zdieľať
V skratke
  • Známa značka čelí existenčným problémom
  • Predaje medziročne klesli takmer o polovicu
  • Chyba vraj nie je v produkte, ale v jeho prezentovaní

Viaceré automobilky si aktuálne prechádzajú veľmi krušným obdobím. Nedávno sme vás informovali o problémových hospodárskych výsledkoch Volkswagenu, ako aj o masívnych stratách amerického Fordu. Teraz sa do rizikovej skupiny pridáva ďalšia značka, ktorú pozná asi každý. Je ňou Maserati.

Ako informuje serve Top Gear, automobilka spadajúca pod koncern Stellantis si v posledných mesiacoch prešla viacerými komplikáciami. Zlomovým okamihom bola nedávna výpoveď jej šéfa, ktorá bola dôsledkom priam žalostných predajov.

Neprehliadnite

Ešte bližšie k zániku: Sony prestane vyrábať fyzické hry pre PS Vita už budúci rok
Volkswagen prehlbuje vzťahy s Apple: Vďaka Siri bude ovládanie jednoduchšie
Je to tu: Netflix má na stole žalobu, týka sa chabého streamu zápasu medzi Paulom a Tysonom

V priebehu prvých deviatich mesiacov tohto roku sa Maserati podarilo predať len 11 800 vozidiel, čo predstavuje takmer polovičný medziročný prepad. V rovnakom období minulého roku automobilka predala 20 400 kusov.

Chyba nie je v produkte, ale v jeho prezentovaní

Carolosovi Tavaresovi, šéfovi Stellantisu, bola po parížskom autosalóne, ktorý sa konal do 14. do 20. októbra, položená otázka, ktorá sa dožadovala vysvetlenia slabých predajov vozidiel Maserati, ako aj ďalších značiek spadajúcich pod tento koncern, vrátane Alfa Romeo a DS.

Tavares vysvetlil, že Maserati vykazuje červené čísla v dôsledku chabého marketingu. Dodal, že značka na trhu nie je správne prezentovaná. Maserati vraj nie je len o športových autách a vysokých rýchlostiach, ale aj o vyššej kvalite života a moderných technológiách. Týmto aspektom sa však neprikladá náležitá mediálna pozornosť.

Podstatou problému tak podľa Tavaresa nie je produkt, ale spôsob, akým je tento výrobok propagovaný. Práve v dôsledku tohto pochybenia padlo rozhodnutie vymeniť riaditeľa Maserati. Túto úlohu donedávna plnil Davide Grasso. Vraj dostal dostatok času na to, aby situáciu otočil, no ani po niekoľkých mesiacoch sa mu to nepodarilo.

Maserati, automobilka
Maserati | Zdroj: Depositphotos

Nový šéf, nová nádej

Na riaditeľskom kresle ho nahradil Santo Ficili, ktorý figuruje aj ako šéf Alfy Romeo. Dve značky tak k sebe budú mať o čosi bližšie, čo predstavuje viacero výhod. Jednou z nich môže byť zníženie cien. Maserati sa vraj príliš dlho snažilo priblížiť k Ferrari, čo spôsobilo, že jeho vozidlá boli aj pre zámožnejších zákazníkov príliš drahé.

Tavares tiež prehlásil, že Maserati minulý rok vykazovalo slušné zisky, až kým čínski predajcovia nezačali požadovať zľavy. Túto požiadavku poňal ako jasný indikátor toho, že je treba zmenu. Okrem iného skúsil zvýšiť dôraz na iné regióny, no to viedlo k ďalšiemu úpadku predaja.

Nebude to jednoduché

Nateraz nemožno predpovedať, či sa značke podarí vrátiť späť k pôvodnej sláve, respektíve k pôvodným predajom a tržbám. Je to možné, no rozhodne nie jednoduché. Konkurencia, ktorú predstavujú napríklad automobilky BMW, Mercedes a Porsche, silnie. Z hľadiska elektromobility zase predstavujú hrozbu čínski producenti, ktorí vďaka štedrým dotáciám svojej vlády dokážu vyrábať i expandovať za extrémne nízke ceny.

Je pravda, že Európska únia (EÚ) sa hrozbe čínskych výrobcov snaží vyvarovať pomocou vyšších ciel, no tento radikálny prístup sa napokon nemusí ukázať ako efektívny. Peking totiž už začal podnikať odvetné opatrenia.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Android 15 Android 15 sa príliš dlho neohreje. Jeho nástupca debutuje oveľa skôr, než je zvykom
Ďalší článok KONIEC klasickej nafty a benzínu je blízko: Padol kritický dátum zákazu!

Najčítanejšie

diaľnica, rýchlostný limit
Niektorí vodiči môžu v roku 2026 jazdiť po diaľniciach bezplatne. Koho sa to týka?
7. novembra 2025
mimoriadne, benzín, nafta, tankovanie
Dúfali, že sa to nestane: Čerpacie stanice na Slovensku museli okamžite konať
7. novembra 2025
STK
POZOR: Na toto nezabudnite! Od 2026 vám na STK skontrolujú novú vec. Ak ju nemáte, prídete o auto
7. novembra 2025
mimoriadne, EÚ
EÚ šokujúco cúva: Spravila rozhodnutie, ktoré skoro nikto nečakal
8. novembra 2025

Najnovšie články

  • Vedci oznámili OHROMNÝ úspech: Do vakcín vložili nanočastice, majú úžasný efekt
  • Benzín a nafta SKONČIA: Určili finálny dátum zákazu (čím ich nahradia)
  • Zavedú NOVÚ 15 % daň: Platiť ju bude obrovská skupina Slovákov
  • POZOR: Štát VÝRAZNE sprísnil pravidlá. Do autoškoly pôjdu stovky až tisíce ľudí
  • Microsoft volí ťažký kaliber: Ak ostanete verní Edge, môžete si „kúpiť“ predĺženú podporu Windows 10

Bude sa vám páčiť

auto, peniaze, automobilka, ojazdené auto, kúpna cena, automobil

Štát je MIMORIADNE štedrý: Ponúka finančný príspevok až 17-tisíc eur (ako ho získať)

9. novembra 2025

Vodiči, POZOR: Viete, čo znamená značka s červenou bodkou? Ak ju zbatáte, OKAMŽITE zbystrite

8. novembra 2025
Auto, e-shop, kúpa, mimoriadne

Vodiči, POZOR: V niekoľkých mestách zavedú nový LIMIT. Pokuty začínajú na 70 €

8. novembra 2025
Aktuálna správa

AKTUÁLNE: Mimoriadne obľúbený e-shop je v OBROVSKÝCH problémoch. Hrozí mu koniec aj sankcie

7. novembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?