TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Legendárna automobilka čelí zániku. Jej vozidlá takmer nikto nechce
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Legendárna automobilka čelí zániku. Jej vozidlá takmer nikto nechce

Svetoznáma automobilka zápasí s vážnymi problémami. Jej predaje medziročne klesli takmer o 50 percent. Nastal tak čas na zmenu.

6. novembra 2024 12:14
Roman Drexler
6. novembra 2024
Zdieľať
3 min
Zdieľať
V skratke
  • Známa značka čelí existenčným problémom
  • Predaje medziročne klesli takmer o polovicu
  • Chyba vraj nie je v produkte, ale v jeho prezentovaní

Viaceré automobilky si aktuálne prechádzajú veľmi krušným obdobím. Nedávno sme vás informovali o problémových hospodárskych výsledkoch Volkswagenu, ako aj o masívnych stratách amerického Fordu. Teraz sa do rizikovej skupiny pridáva ďalšia značka, ktorú pozná asi každý. Je ňou Maserati.

Ako informuje serve Top Gear, automobilka spadajúca pod koncern Stellantis si v posledných mesiacoch prešla viacerými komplikáciami. Zlomovým okamihom bola nedávna výpoveď jej šéfa, ktorá bola dôsledkom priam žalostných predajov.

Neprehliadnite

Audi
Audi zavádza novinku, ktorú jej môžu zvyšné automobilky závidieť. Inšpirujú sa aj ostatní?
Európska automobilka, európske automobilky
EÚ toho má DOSŤ: Oznámila novinku, ktorá prekvapila môže zmeniť celý kontinent
auto
Vodiči, POZOR: Jazdíte často takýmto štýlom? V tom prípade hrozí, že si vážne poškodíte auto

V priebehu prvých deviatich mesiacov tohto roku sa Maserati podarilo predať len 11 800 vozidiel, čo predstavuje takmer polovičný medziročný prepad. V rovnakom období minulého roku automobilka predala 20 400 kusov.

Chyba nie je v produkte, ale v jeho prezentovaní

Carolosovi Tavaresovi, šéfovi Stellantisu, bola po parížskom autosalóne, ktorý sa konal do 14. do 20. októbra, položená otázka, ktorá sa dožadovala vysvetlenia slabých predajov vozidiel Maserati, ako aj ďalších značiek spadajúcich pod tento koncern, vrátane Alfa Romeo a DS.

Tavares vysvetlil, že Maserati vykazuje červené čísla v dôsledku chabého marketingu. Dodal, že značka na trhu nie je správne prezentovaná. Maserati vraj nie je len o športových autách a vysokých rýchlostiach, ale aj o vyššej kvalite života a moderných technológiách. Týmto aspektom sa však neprikladá náležitá mediálna pozornosť.

Podstatou problému tak podľa Tavaresa nie je produkt, ale spôsob, akým je tento výrobok propagovaný. Práve v dôsledku tohto pochybenia padlo rozhodnutie vymeniť riaditeľa Maserati. Túto úlohu donedávna plnil Davide Grasso. Vraj dostal dostatok času na to, aby situáciu otočil, no ani po niekoľkých mesiacoch sa mu to nepodarilo.

Maserati, automobilka
Maserati | Zdroj: Depositphotos

Nový šéf, nová nádej

Na riaditeľskom kresle ho nahradil Santo Ficili, ktorý figuruje aj ako šéf Alfy Romeo. Dve značky tak k sebe budú mať o čosi bližšie, čo predstavuje viacero výhod. Jednou z nich môže byť zníženie cien. Maserati sa vraj príliš dlho snažilo priblížiť k Ferrari, čo spôsobilo, že jeho vozidlá boli aj pre zámožnejších zákazníkov príliš drahé.

Tavares tiež prehlásil, že Maserati minulý rok vykazovalo slušné zisky, až kým čínski predajcovia nezačali požadovať zľavy. Túto požiadavku poňal ako jasný indikátor toho, že je treba zmenu. Okrem iného skúsil zvýšiť dôraz na iné regióny, no to viedlo k ďalšiemu úpadku predaja.

Nebude to jednoduché

Nateraz nemožno predpovedať, či sa značke podarí vrátiť späť k pôvodnej sláve, respektíve k pôvodným predajom a tržbám. Je to možné, no rozhodne nie jednoduché. Konkurencia, ktorú predstavujú napríklad automobilky BMW, Mercedes a Porsche, silnie. Z hľadiska elektromobility zase predstavujú hrozbu čínski producenti, ktorí vďaka štedrým dotáciám svojej vlády dokážu vyrábať i expandovať za extrémne nízke ceny.

Je pravda, že Európska únia (EÚ) sa hrozbe čínskych výrobcov snaží vyvarovať pomocou vyšších ciel, no tento radikálny prístup sa napokon nemusí ukázať ako efektívny. Peking totiž už začal podnikať odvetné opatrenia.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Android 15 Android 15 sa príliš dlho neohreje. Jeho nástupca debutuje oveľa skôr, než je zvykom
Ďalší článok KONIEC klasickej nafty a benzínu je blízko: Padol kritický dátum zákazu!

Najčítanejšie

Mimoriadne
KONIEC je tu: Po 10 rokoch aj Slovákom zrušia extrémne dôležitú vec (platné 14. októbra)
15. septembra 2025
Mimoriadne
AKTUÁLNE: Brutálny útok bol silnejší, než si mysleli. Mnohí Slováci sa dozvedeli zlú správu (čo sa deje)
16. septembra 2025
Auto, e-shop, kúpa, mimoriadne
POZOR: Spustili nový typ STK. Je OBROVSKÝM postrachom vodičov (čo je nové)
16. septembra 2025
Peniaze, štát, daň, konsolidácia, odvody
Slováci, poponáhľajte sa: Do konca roka si môžete dať od štátu vyplatiť TÚTO dávku
15. septembra 2025

Najnovšie články

  • Máte Spotify zadarmo? Máme skvelú správu. KONČÍ jedno z najväčších obmedzení
  • Parkujete, zarábate: Auto vám vygeneruje peniaze, keď ho nebudete používať (ako to funguje)
  • EÚ ide trestať ľudí: Ak máte takéto auto, pripravte sa, budete platiť viac
  • MIMORIADNE: Slovenská banka na 27 hodín obmedzí, aj VYPNE služby. Týka sa to aj bankomatov
  • POZOR: Na Slovensku spustili PRÍSNE kontroly. Mnohí budú musieť platiť

Bude sa vám páčiť

mimoriadne, EÚ

EÚ ide trestať ľudí: Ak máte takéto auto, pripravte sa, budete platiť viac

17. septembra 2025
Diesel, nafta, tankovanie

Vodiči, POZOR: Vzniká emisná zóna. Benzín ani nafta NEMÔŽU vstúpiť (čo sa deje)

17. septembra 2025
mimoriadne, hacker, špehovanie, zákon, novela

Potvrdili MASÍVNY útok na kľúčového zamestnávateľa. Tisíce Slovákov nemôžu ísť do práce (čo sa deje)

17. septembra 2025
EÚ, Európa, elektromobil

KONIEC zákazu spaľovákov od roku 2035: EÚ má zmeniť najobávanejší zákon (čo sa deje)

16. septembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?