TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Chystá sa TVRDÝ zákaz: Slovenské TV stanice sa hnevajú na niečo, čo robí skoro každý
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Chystá sa TVRDÝ zákaz: Slovenské TV stanice sa hnevajú na niečo, čo robí skoro každý

Nový prieskum odhalil, že takmer deväť z desiatich Slovákov využíva možnosť preskočiť reklamy pri sledovaní videí. Čo to znamená pre televízie a online platformy?

13. septembra 2024 13:36
Lukáš Zachar
13. septembra 2024
Zdieľať
2 min
Markíza
Zdroj: Markíza (úprava redakcie)
Zdieľať
V skratke
  • Až 81 % Slovákov preskakuje reklamy pri sledovaní videí.
  • Komerčné televízie sa snažia zabrániť preskakovaniu reklám v archívoch.
  • Trend preskakovania reklám predstavuje výzvu pre reklamný model médií.

Podľa nedávneho prieskumu spoločnosti NMS Market Research Slovakia sa ukázalo, že veľká väčšina Slovákov preskakuje reklamy počas sledovania videí. Prieskum, realizovaný online v júli, poukazuje na zmenu v správaní divákov, ktorá môže mať významný dopad na reklamný priemysel, informoval Trend.

Výsledky ukázali, že až 55 % respondentov vždy preskočí reklamu, ak majú tú možnosť. Ďalších 18 % reklamy preskakuje väčšinou a 8 % tak robí približne v polovici prípadov. Len 8 % opýtaných uviedlo, že reklamy väčšinou nepreskakujú, a iba 11 % reklamy nikdy nepreskočí.

Sledovanie TV
Ilustr. obr. | Zdroj: Getty Images Signature

Pretáčanie reklám v archíve chcú zakázať

Otázka v prieskume znela: “Využívate možnosť preskočiť reklamu po pár sekundách?” Táto možnosť je dostupná na niektorých online platformách, ako je napríklad YouTube, kde po niekoľkých sekundách môže divák reklamu preskočiť.

Tieto zistenia prichádzajú v čase, keď slovenské komerčné televízie zintenzívňujú snahy zabrániť preskakovaniu reklám v archívoch televíznych služieb. Operátori sú tlačení k tomu, aby zablokovali možnosť pretáčania reklám v ich archívoch. Podobne aj YouTube sa snaží bojovať proti preskakovaniu reklám rôznymi spôsobmi.

Skylink to skúsil a pretáčanie nakoniec povolil

V minulosti napríklad spoločnosť Skylink, na základe požiadaviek televízií Markíza a Nova, dočasne zablokovala možnosť pretáčania programov v ich službe Skylink Live TV v čase do 6. hodiny ráno nasledujúceho dňa po odvysielaní programu. Avšak po krátkom čase, keď ostatní operátori takýto krok nespravili, bola táto funkcia opäť sprístupnená.

Neprehliadnite

MS v hokeji
AKTUÁLNE: DNES štartujú MS v hokeji. Slováci si ich pozrú ZADARMO na týchto TV staniciach (čo treba vedieť)
blesková správa, TV, stanice
MIMORIADNE: Veľký operátor ponúka 3 prémiové TV stanice úplne ZADARMO. Takto si ich naladíte
TV stanica
UŽ TERAZ: Veľký operátor prekvapil. Zákazníkom odomkol až 4 blokované TV stanice!

Reklamy sú pre mnohé televízne a online platformy hlavným zdrojom príjmov. Zvyšujúca sa tendencia divákov preskakovať reklamy však predstavuje výzvu pre celý priemysel. Bude zaujímavé sledovať, ako sa poskytovatelia obsahu prispôsobia tomuto trendu a aké nové stratégie zavedú na udržanie svojich príjmov.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Slovenská sporiteľňa Slovenská sporiteľňa VARUJE klientov: Musíme vypnúť bankomaty, vyberte si hotovosť!
Ďalší článok Pošta, Slovenská pošta Slovenská pošta má pre Slovákov „darček“: Od roku 2025 má ZVÝŠIŤ ceny (PREHĽAD)

Najčítanejšie

aktuálne
Keď sa chce, tak to ide. Tento deň bude opäť dňom pracovného pokoja
3. decembra 2025
Aktuálne, Slovensko, štát
Štát spustí masívne kontroly. Na zamestnancov nasadí kamery, bude ich sledovať
4. decembra 2025
Telekom, Práve sa stalo
Telekom má ďalšiu geniálnu novinku. Tisícom zákazníkom náramne uľahčí život
3. decembra 2025
STK
Zmenili interval STK pre osobné autá. Začnú platiť nové pravidlá
3. decembra 2025

Najnovšie články

  • Tesco vyzýva ľudí, aby okamžite vrátili jeden produkt do predajne. Nie je vhodný na konzumáciu
  • Slovenská pošta od ľudí žiada, aby ste jej doplatili za poštovné. Ľudia to robia, aj keď by nemali
  • EÚ praskli nervy. WhatsApp má problém, používateľom chce vziať možnosť výberu
  • Ľuďom na účty príde vyše 270 €. O peniaze treba požiadať do konca roka
  • Z tohto pohára nepite, môže spôsobiť rakovinu. Predával ho známy reťazec

Bude sa vám páčiť

Aktuálne, O2

AKTUÁLNE: O2 mení kľúčovú službu. Získate ju oveľa jednoduchšie, poznáme aj ceny

24. marca 2025
TV, operátor

Nečakaný krok: Slovákov čakajú nové TV stanice, na ktoré čakajú tisíce ľudí (ZOZNAM)

21. marca 2025
TV stanica

POZOR: Veľký operátor NEČAKANE vyradil z ponuky až 3 MIMORIADNE obľúbené TV stanice (čo sa stalo)

3. marca 2025
Blesková správa

Slovenské TV stanice mnohým prestanú fungovať. Veľká časť ľudí musí konať (dátum vypnutia)

4. októbra 2024

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?