TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Nevyhnete sa im: Instagram potvrdil test nepreskočiteľných reklám
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Nevyhnete sa im: Instagram potvrdil test nepreskočiteľných reklám

Instagram má aktuálne experimentovať s reklamami bez možnosti preskočenia. Používatelia, pochopiteľne, neskrývajú hnev.

Roman Drexler
4. júna 2024
Zdieľať
5 min
Zdieľať
V skratke
  • Instagram testuje nepreskočiteľné reklamy
  • Zobrazovať sa budú aj na hlavnej nástenke
  • Reakcia komunity sa dala očakávať

Instagram má testovať novinku, ktorá poteší asi len málokoho. Spoločnosť Meta, ktorá spravuje túto sociálnu sieť, potvrdila, že aktuálne testuje nový formát reklám, ktorý sa náturou a funkcionalitou podobá na reklamy v bezplatnej verzii YouTube. O novinke informuje server TechCrunch.

Prvé náznaky príchodu takejto zmeny prišli vo forme snímok obrazovky, ktoré začali kolovať internetom. Používatelia nevedeli, na čo presne sa pozerajú, resp. prečo sa im na Instagrame ukazujú reklamy, ktoré nemôžu preskočiť. Oriešok neskôr rozlúskla samotná Meta, ktorá potvrdila, že ide o skutočne zvažovanú funkciu, ktorá je aktuálne v štádiu testovania.

Reklamy hýbu svetom

Mnohí z nás vnímajú reklamy ako niečo otravné, niečo, čo nám len zbytočne uberá čas. Pre firmy a podnikateľov sú však reklamy doslova požehnaním. V tomto odvetví biznisu sa točia kvantá peňazí, keďže reklamy, hoci na ne mnohí nadávajú, majú obrovský dosah a vplyv.

NEWSBYTE
Trumpov list dorazí aj do Európy: Únia v neistote, hrozia nám rekordné clá

Trumpov list dorazí aj do Európy: Únia v neistote, hrozia nám rekordné clá

Vodiči, pripravte sa: Slovensko čaká revolúcia na cestách, prichádza svetlo, aké tu ešte nebolo

Vodiči, pripravte sa: Slovensko čaká revolúcia na cestách, prichádza svetlo, aké tu ešte nebolo

Slováci, pozor: Štát rozdáva 19-tisíc eur na dom, no väčšina ľudí o tejto možnosti stále netuší

Slováci, pozor: Štát rozdáva 19-tisíc eur na dom, no väčšina ľudí o tejto možnosti stále netuší

Trumpov list dorazí aj do Európy: Únia v neistote, hrozia nám rekordné clá
Trumpov list dorazí aj do Európy: Únia v neistote, hrozia nám rekordné clá
Vodiči, pripravte sa: Slovensko čaká revolúcia na cestách, prichádza svetlo, aké tu ešte nebolo
Vodiči, pripravte sa: Slovensko čaká revolúcia na cestách, prichádza svetlo, aké tu ešte nebolo
Slováci, pozor: Štát rozdáva 19-tisíc eur na dom, no väčšina ľudí o tejto možnosti stále netuší
Slováci, pozor: Štát rozdáva 19-tisíc eur na dom, no väčšina ľudí o tejto možnosti stále netuší

Ak by reklamy nevynášali, neboli by čoraz pevnejšou súčasťou mnohých popredných platforiem. Napríklad YouTube na svojej sieti zobrazuje stále viac a viac dlhších reklám, lebo sa mu to jednoducho vyplatí, a to aj na úkor spokojnosti používateľov.

Instagram, súčasť portfólia Meta
Instagram (ilustr. obr.) | Zdroj: Depositphotos

Reklamy sú hlavným zdrojom príjmu dokonca aj pre samotný Google. Podľa webu Doofinder mali príjmy Google z vyhľadávania a reklamy v roku 2023 činiť neuveriteľných 175,04 miliardy dolárov, teda necelých 57 percent celkových príjmov.

Je zrejmé, že reklamy so sebou prinášajú vidinu značného zárobku. Preto sa veľmi nečudujeme, že s nimi po novom experimentuje aj Instagram. Predsa len ide o sieť, ktorú denne navštevujú milióny ľudí. Platí pritom veľmi jednoduchá rovnica – čím viac používateľov, tým viac zobrazení reklamy, a čím viac zobrazení reklamy, tým viac peňazí.

Hodnota pre inzerentov

Informačný list v aplikácii Instagram uvádza, že po novom pribudnú akési reklamné prestávky s časovačom, ktorý používateľom zamedzí zobraziť ďalší obsah v aplikácií. Ako sme spomenuli vyššie, ide o podobný spôsob inzercie, aký dlhodobo využíva bezplatná verzia YouTube.

„Vždy testujeme formáty, ktoré môžu priniesť hodnotu pre inzerentov,“ uviedol hovorca spoločnosti Meta pre TechCrunch. „Ako budeme testovať a učiť sa, budeme poskytovať aktualizácie, ak by tento test vyústil do nejakých formálnych zmien produktu.“

Medzi prvými ľuďmi, ktorí upozornili na blížiace sa reklamy bez možnosti preskočenia, bol Dan Levy. Ten v príspevku na sieti X zverejnil dokonca aj fotografiu (nižšie), ktorá ukazuje, ako môže zmienený „inzerčný časovač“ vyzerať.

Holy moly! Meta seemingly is now forcing us to watch ads in our feeds on Instagram!

The app legit stopped me from scrolling past this ad which is just a bonkers move to me. pic.twitter.com/740EXjGyl2

— Dan Levy ✡ דניאל לוי (@TheDanLevy) June 1, 2024

Veľmi radi by sme vám povedali, že sa s „nepreskočiteľnými“ reklamami budeme stretávať len v rámci videoobsahu, no klamali by sme. Príspevok Dana Levyho ukazuje, že nová forma inzercie sa bude zobrazovať aj pri scrollovaní po hlavnej nástenke.

Nadväzujúci príspevok na sieti Reddit prezradil, že ak používateľ klepne na ikonku vedúcu k podrobnejším informáciám, ukáže sa mu nasledujúci oznam: „Zobrazuje sa reklamná prestávka. Reklamné prestávky sú novým spôsobom zobrazovania reklám na Instagrame. Niekedy môže byť potrebné zobraziť reklamu predtým, ako budete pokračovať v surfovaní.“

Očakávaná odozva

Pochopiteľne, reakcia komunity na túto zmenu nebola (a stále nie je) zrovna pozitívna. Začali sa šíriť názory, podľa ktorých nové reklamy bez možnosti preskočenia „pochovajú“ Instagram. Dá sa povedať, že túto predikciu kótujú haldy ďalších používateľov, ktorí hrozia, že platformu po zavedení novinky prestanú používať.

Ťažko povedať, ako presne nový formát inzercie ovplyvní používateľskú základňu Instagramu. Meta si je zrejme istá, že platforma má jednoducho tak verných používateľov, že jej zavedenie de facto povinných reklám nijak neuškodí. A do istej miery sa rozhodne nemýli.

Neprehliadnite

Google: Pripravte sa na viac reklamy, pomôže vám!
WhatsApp získal skvelú funkciu, ktorá KAŽDÉMU ušetrí kopu času. TAKTO funguje
Pravidelné prezeranie dokonalých fotografií nám škodí. Instagram nevie, ako tento problém vyriešiť
Inatagram už nikdy nebude ako predtým. Radikálna zmena rozčúlila mnohých používateľov
AKTUÁLNE: Facebook, Messenger a Instagram majú výpadok

Je ale smutné sledovať, ako sa platformy, ktoré kedysi boli určené pre bežných ľudí, postupne transformujú na reklamné agentúry, prostredníctvom ktorých nám plejáda firiem a influencerov núka „tie najlepšie“ produkty a služby.

Na druhú stranu, Instagram zatiaľ nepotvrdil, kedy (a či vôbec) sa reklamy bez možnosti preskočenia stanú súčasťou stabilnej aplikácie. Ešte teda nehádžme flintu do žita.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Zbohom, legenda: Apple definitívne pochoval jeden zo svojich najúspešnejších iPhonov
Ďalší článok vakcína MIMORIADNE: Vznikla prvá vakcína proti rakovine, čoskoro ju dostanú tisíce pacientov!

Najčítanejšie

mimoriadne, EÚ
EÚ dáva vodičom TVRDÚ ranu: Máte takéto auto? Bohužiaľ, máme VEĽMI zlé správy
8. júla 2025
podvodník, podvod, zlúčenie, lístky
Poviete „DOBRE“ a v momente prídete o desiatky eur. Na Slovensku vyčíňa mimoriadne zákerný podvod (na čo si dať pozor)
8. júla 2025
TV, operátor
Nečakaný KONIEC šiestich TV staníc na Slovensku: Odchádzajú naraz, nepozrie si ich už nikto (ZOZNAM)
8. júla 2025
elektrina, peniaze
MIMORIADNE: Slovákom začali chodiť nové faktúry za plyn a elektrinu. Ak vyzerajú takto, nemusíte ich platiť
8. júla 2025

Najnovšie články

  • Nečakaný zvrat v amerických clách: List od Trumpa napokon dostane aj EÚ! Neveští to nič dobré
  • Vodiči, POZOR: Na Slovensku sa chystá VEĽKÁ zmena pravidiel cestnej premávky (čo bude nové)
  • Slováci, POZOR: Štát ponúka príspevok 19 000 €, ktorý iste využijete. Vie o ňom málokto
  • Tisíce Slovákov môžu získať TÚTO službu BEZPLATNE. Zistite, či ste medzi nimi aj vy
  • MIMORIADNE: Slovákom do schránok mieria nepríjemné listy. Oberú vás o peniaze (čo treba robiť)

Bude sa vám páčiť

Meta

Meta má zarobené na ŠKANDÁL: Svoju AI trénuje na fotkách, ktoré ste nezverejnili

28. júna 2025
TV Markíza

ZÁKAZ pretáčania reklám aktivoval ĎALŠÍ operátor: Neplatí to pre každého klienta (+ výnimky)

22. júna 2025
pozor, peniaze, útoky, výstraha

Slováci, POZOR: Toto nekupujte cez online bazár. Hrozí OKAMŽITÁ strata peňazí

21. júna 2025
WhatsApp

Slováci majú navrch. Tento rok im WhatsApp nezačne zobrazovať reklamy (+ nový dátum)

20. júna 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?