TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: AKTUÁLNE: Markíza zakáže pretáčanie reklám v archívoch. Operátori protestujú, radšej zrušia archív
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

AKTUÁLNE: Markíza zakáže pretáčanie reklám v archívoch. Operátori protestujú, radšej zrušia archív

11. septembra 2023 14:05
Roman Drexler
11. septembra 2023
Zdieľať
3 min
Zdieľať

CME, prevádzkovateľ televízie Markíza, sa v posledných mesiacoch stal predmetom mnohých kontroverzií. Len nedávno sme ťa informovali, že skupina čelí podozreniu zo zámerného utvárania monopolu, a teda poškodzovania hospodárskej súťaže. Žiaľ, pri tom to nekončí. Po novom sa rozhodla, že v rámci svojho archívu zakáže pretáčanie reklám. A ako píše portál Živé.sk, reakcia operátorov na seba nenechala dlho čakať.

Prejsť na:

  1. Operátori reagujú, mnohí s rozhodnutím nesúhlasia
  2. Niektorí príliš nenamietajú
  3. Prečo to vlastne Markíza chce?

O tejto skutočnosti sme pôvodne vydali článok koncom augusta. Ak neviete, o čo ide – Markíza plánuje od budúceho roka zakázať pretáčanie reklamy v televíznych archívoch operátorov. Konkrétne by mala zmena platiť od 1. februára 2024.

Dá sa povedať, že tento krok zo strany Markízy bol len otázkou času. Už dlhšie má totiž v zmluvách s viacerými operátormi zmienenú klauzulu týkajúcu sa zakázania reklám v rámci svojich kanálov v televíznych archívoch. Doposiaľ plnenie tejto klauzuly nevymáhala, po novom sa to však zmení.

Operátori reagujú, mnohí s rozhodnutím nesúhlasia

Portál následne oslovil viacerých slovenských operátorov so žiadosťou o komentár. Niekoľko z nich tejto žiadosti vyhovelo. A ich reakcia?

Možno povedať, že veľká časť operátorov rozhodnutie Markízy kritizuje. A dá sa to pochopiť, keďže zákaz pretáčania reklám nepochybne rozhnevá mnohých zákazníkov, čo sa môže pretaviť do zníženej sledovanosti služieb.

Do tejto skupiny patrí napríklad 4ka, ktorá ho považuje za nešťastný krok, ktorý môže uškodiť zákazníkom. S ohliadnutím sa na nedávny nátlak na vyradenie českých staníc dodáva, že vyššia sledovanosť a vyšší zisk ide úkor zákazníckej skúsenosti a kvality. Možnosť pretáčať reklamy v archíve považuje za kľúčovú súčasť služby.

4ka napokon načrtla, že eventuálne môže archív kanálov Markízy úplne vypnúť.

Markíza
Ilustr. obr. | Zdroj: Getty Images Signature

Podobnú reakciu majú aj iní operátori. Napríklad LepšiaTV rozhodnutie CME považuje za krok, ktorý uškodí zážitku zo sledovania modernej TV. Podľa operátora môže dokonca viesť aj k tomu, že časť terajších zákazníkov prejde naspäť k bezplatnej TV cez anténu.

Neprehliadnite

Markíza, Aktuálne
Markíze aj JOJ-ke klepli po prstoch: Majú ZRUŠIŤ obmedzenie, na ktoré všetci nadávajú (čo sa deje)
Facebook, Meta
POZOR: Začínajú čítať SÚKROMNÉ správy. TOTO sa nebude nikomu páčiť
STVR, slovenská televízia
Štát má toho DOSŤ: Spustil rozsiahle vyšetrovanie Markízy aj JOJ

Do tretice odpor voči rozhodnutiu prejavil aj operátor Satro. Ten tvrdí, že v jeho dôsledku hrozí strata divákov. Zákaz síce implementuje, no ak zistí, že prináša skôr škodu ako úžitok, zrejme ho zruší.

Niektorí príliš nenamietajú

Nie všetci však okamžite zaujali odmietavý postoj. Napríklad Canal+ tvrdí, že je čisto na vysielateľoch, ako narábajú so svojim obsahom, a že je pripravená zákaz pretáčania reklám v TV archíve obmedziť.

Prečo to vlastne Markíza chce?

Ako sa vraví, za všetkým hľadaj peniaze. A ani najnovšie rozhodnutie Markízy nie je výnimkou. CME dúfa, že zákazom pretáčania reklám sa zvýši ich sledovanosť, čo povedie k vyšším a stabilnejším príjmom z inzercie. Stratégia je to celkom zaujímavá, nakoľko diváci obecne nie sú veľkými fanúšikmi reklám. Práveže je celkom možné, že sledovanosť archívov v dôsledku zákazu poklesne, čím poklesne aj sledovanosť reklám, a teda aj príjmov z nich pre Markízu.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Google to nevydržal: V predstihu ukázal nový Pixel 8 a Pixel 8 Pro. Zrejme chcel predbehnúť Apple
Ďalší článok Samsung Galaxy S23+ a Xiaomi 13 Pro Operátor prezradil TOP 10 najpredávanejších smartfónov na Slovensku za posledný mesiac (ZOZNAM)

Najčítanejšie

aktuálne
Nikto v to nedúfal. TENTO deň bude znovu považovaný za deň pracovného pokoja
2. novembra 2025
Slovensko, EÚ, mimoriadne
Na Slovensku sa smial celý svet a VŠETCI sa mýlili. Nový zákon dáva perfektný zmysel
2. novembra 2025
Peniaze, štát, dôchodok, ceny
Na účet „cinkne“ takmer 400 €: Veľká časť Slovákov nevie, že má nárok na štedrú sumu od štátu
2. novembra 2025
Wi-Fi router
Začnite šetriť od seba: Štát začal ľuďom radiť, aby vypínali Wi-Fi. Toľkoto sa dá ušetriť
31. októbra 2025

Najnovšie články

  • Vodiči, POZOR: Musíte si splniť dôležitú POVINNOSŤ. Mnohí o tom vôbec nevedia (už platné)
  • POZOR: Nové stacionárne radary budú NEMILOSRDNÉ. Pokutu na 800 € pošlú poštou (+ lokality)
  • POZOR: Potvrdili MASÍVNE zmeny. Čerpacie stanice nemajú dobré správy
  • EÚ rozhodla: Všetci si POVINNE priplatia až TISÍCE eur ročne. Vraj to nejde inak
  • MIMORIADNE: Masívna reforma peňazí na obzore. Zmeny, ktoré štát chystá, mnohých nepotešia

Bude sa vám páčiť

Gmail

Gmail práve získal GENIÁLNU funkciu: TOTO príde aj na Slovensko!

15. septembra 2025
Operátor, TV, aktuálne, televízia

Operátor urobil nečakaný krok: TIETO TV stanice dá Slovákom zadarmo

2. septembra 2025
Markíza

Nezarobí ani zo zákazu pretáčania reklám: Markíza má za sebou katastrofu, naladilo si ju len 9 % divákov

1. septembra 2025
Telekom, Práve sa stalo

AKTUÁLNE: Telekom do Magio TV pridal 15 nových staníc, dostupné sú pre všetkých

19. augusta 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?