TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: ROZHOVOR: Ako jedna aplikácia splnila ročný cieľ ešte pred letom a pomohla firme, u ktorej by ste to nečakali
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
TECHBYTE.sk > Novinky > Tech > Aplikácie > ROZHOVOR: Ako jedna aplikácia splnila ročný cieľ ešte pred letom a pomohla firme, u ktorej by ste to nečakali

ROZHOVOR: Ako jedna aplikácia splnila ročný cieľ ešte pred letom a pomohla firme, u ktorej by ste to nečakali

28. augusta 2023 8:47
Redakcia
28. augusta 2023
Zdieľať
5 min
Zdieľať

Aj keď nie je zo sveta technológií, snaží sa ich využiť na maximum pri komunikácii so svojimi zákazníkmi. Spoločnosť Coca-Cola začala svoju Coke App v Čechách a na Slovensku využívať na konci roku 2021.

Aplikácia funguje ako marketingový nástroj už v 38 krajinách a spoločnosť ju využíva na posilnenie povedomia o svojich značkách a na podporu ich predaja. O jej úspechu nám porozprával Martin Mikulášek, Digital Operations Manager pre ČR a SR v spoločnosti Coca-Cola.

Martin Mikulášek
Martin Mikulášek, Digital Operations Manager pre ČR a SR. Zdroj: Coca-Cola

Čo stojí za úspechom vašej aplikácie?

RETAKE
Magio TV šokovala konkurenciu: Predstavila novú funkciu, ktorá úplne mení sledovanie televízie na Slovensku

Magio TV šokovala konkurenciu: Predstavila novú funkciu, ktorá úplne mení sledovanie televízie na Slovensku

Slovensku hrozí grécky scenár: Dôchodkový systém sa ocitol pred kolapsom, bez okamžitých zmien prídu veľké problémy

Slovensku hrozí grécky scenár: Dôchodkový systém sa ocitol pred kolapsom, bez okamžitých zmien prídu veľké problémy

Polícia získala desivú moc: Vaše auto zastavia na diaľku, nemáte žiadnu šancu uniknúť

Polícia získala desivú moc: Vaše auto zastavia na diaľku, nemáte žiadnu šancu uniknúť

Magio TV šokovala konkurenciu: Predstavila novú funkciu, ktorá úplne mení sledovanie televízie na Slovensku
Magio TV šokovala konkurenciu: Predstavila novú funkciu, ktorá úplne mení sledovanie televízie na Slovensku
Slovensku hrozí grécky scenár: Dôchodkový systém sa ocitol pred kolapsom, bez okamžitých zmien prídu veľké problémy
Slovensku hrozí grécky scenár: Dôchodkový systém sa ocitol pred kolapsom, bez okamžitých zmien prídu veľké problémy
Polícia získala desivú moc: Vaše auto zastavia na diaľku, nemáte žiadnu šancu uniknúť
Polícia získala desivú moc: Vaše auto zastavia na diaľku, nemáte žiadnu šancu uniknúť

V dnešnej rýchlej dobe je dôležité, aby čokoľvek, čo zákazníkovi ponúknete, bolo rýchle a jednoduché. Silnou stránkou našej aplikácie je používateľská prívetivosť a jednoduchosť. Spotrebiteľ iba naskenuje QR kód z obalu, stiahne si aplikáciu a zaregistruje sa. Unikátny kód, ktorý nájde pod uzáverom produktu je možné instantne zadať do aplikácie a zapojiť sa do súťaže. Zároveň pri samotnej registrácii nemusí vypĺňať zbytočné množstvo osobných údajov. Tie vypĺňa až v prípade výhry.

Váš ročný cieľ ste splnili už pred polovicou roka. Čomu pripisujete najväčšiu dôležitosť, že sa vám to podarilo tak skoro?

Coca-Cola je marketingovo zameraná spoločnosť a neustále inovujeme a experimentujeme v rámci našej marketingovej stratégie a komunikácie. Aplikácia Cope App slúži ako významný marketingový nástroj, a to jednak na podporu predaja a zároveň posilňovanie povedomia o našich značkách. A práve o tom, že tento nový marketingový nástroj na našu cieľovú skupinu skvele funguje, svedčí aj to, že ročný cieľ sa nám podarilo splniť už pred polovicou roka. Bolo to vďaka „always-on“ stratégii, v rámci ktorej je v aplikácii v priebehu celého roka vždy aspoň jedna súťaž, do ktorej sa môže spotrebiteľ zapojiť. Tým si neustále udržiavame aktívnych používateľov, na rozdiel od časovo obmedzených promo akcií. „Always-on“ stratégia nám tiež dovoľuje celoročne komunikovať našu aplikáciu priamo na produktoch.

NEWSBYTE
Slováci môžu získať 1000 eur od štátu: Nie každý má nárok, zistite, čo musíte splniť

Slováci môžu získať 1000 eur od štátu: Nie každý má nárok, zistite, čo musíte splniť

Štát je v pasci: Dane zvyšovať NEMÔŽE, na rad prídu trináste dôchodky a prídavky na deti (kto to pocíti najviac)

Štát je v pasci: Dane zvyšovať NEMÔŽE, na rad prídu trináste dôchodky a prídavky na deti (kto to pocíti najviac)

Slovensko sa postavilo Bruselu: Ak potrestáme Rusko, ostaneme bez plynu, varuje vláda

Slovensko sa postavilo Bruselu: Ak potrestáme Rusko, ostaneme bez plynu, varuje vláda

Slováci môžu získať 1000 eur od štátu: Nie každý má nárok, zistite, čo musíte splniť
Slováci môžu získať 1000 eur od štátu: Nie každý má nárok, zistite, čo musíte splniť
Štát je v pasci: Dane zvyšovať NEMÔŽE, na rad prídu trináste dôchodky a prídavky na deti (kto to pocíti najviac)
Štát je v pasci: Dane zvyšovať NEMÔŽE, na rad prídu trináste dôchodky a prídavky na deti (kto to pocíti najviac)
Slovensko sa postavilo Bruselu: Ak potrestáme Rusko, ostaneme bez plynu, varuje vláda
Slovensko sa postavilo Bruselu: Ak potrestáme Rusko, ostaneme bez plynu, varuje vláda

Čo prináša aplikácia spotrebiteľovi a čo vašej spoločnosti?

Aplikácia prináša pridanú hodnotu k zakúpeným nápojom, ktoré si zákazníci kupujú samozrejme predovšetkým kvôli osvieženiu a dobrej chuti, avšak súčasťou je aj zážitok spojený so súťažou. S každým produktom Coca-Cola, Fanta alebo Sprite získava spotrebiteľ šancu na výhru. Pravidelne tiež spúšťame rôzne mini hry, ktoré sú skvelé na odreagovanie sa alebo skrátenie si času. Čiže aplikácia

Neprehliadnite

mimoriadne, EÚ
EÚ chystá revolúciu na internete: Od júla bude vek kontrolovať nová aplikácia, Slováci by mali spozornieť
Slovensko, peniaze, Slováci, invetstovanie
Štát RADIKÁLNE zmení spôsob, akým platíme. Zavedie NOVÝ systém aj s aplikáciou (ako bude fungovať)
Mimoriadne, peniaze, zdražovanie, daň
MIMORIADNE: Nepôjdu platby ani aplikácia. VEĽKÁ banka hlási odstávku (+ časy)

ponúka existujúcim zákazníkom nový atraktívny zážitok spojený s ich obľúbeným nápojom, ale zároveň nám regrutuje nových spotrebiteľov našich produktov a samozrejme aj používateľov do aplikácie.

Podarilo sa vám po jej zavedení zvýšiť predaj?

Aplikácia je súčasťou celej marketingovej spotrebiteľskej stratégie a je posledným prvkom v rámci celej našej digitálnej komunikácie na spotrebiteľa, čiže jej biznisové dopady je nutné posudzovať z komplexného hľadiska. Ale dá sa povedať, že priame dopady aj na vlastný predaj sú hmatateľné a že ovplyvňujú zvýšenie predaja až v jednotkách percent, ktoré môžu hrať z pohľadu ročných biznisových výsledkov veľmi dôležitú úlohu. Napríklad minulý rok sa nám do súťaží v Česku a na Slovensku zapojilo takmer 100 000 spotrebiteľov s počtom 850 000 zadaných kódov. Ako už bolo spomenuté, vďaka „always-on“ stratégii si udržiavame približne 40 000 verných súťažiacich mesačne.

O aké ceny ľudia najradšej súťažia?

Obľúbenosť cien, ktoré dávame do súťaží, neustále vyhodnocujeme a na základe toho prispôsobujeme ich výber pre ďalšie súťaže. Ceny vždy samozrejme významne súvisia s témou kampane a positioningom konkrétnej značky. Avšak, podľa našich skúseností vidíme, že najobľúbenejšou cenou je už dlhodobo Playstation 5. Ďalej sú to rôzne zájazdy alebo produkty od značky Apple.

Coca-cola aplikácia
Zdroj: Coca-cola
Coca-cola aplikácia
Zdroj: Coca-cola
Coca-cola aplikácia
Zdroj: Coca-cola

Ktorá zo súťaží bola najúspešnejšia?

Určite najúspešnejšou bola tohtoročná Coca-Cola Marvel súťaž, počas ktorej sme na trh priniesli limitovanú edíciu našich nápojov s hrdinami Avengers priamo na obaloch. Hlavnou cenou bol zájazd do Disneylandu. Táto kampaň zo začiatku roka dokonca prekvapivo svojim úspechom prekonala aj vianočnú súťaž, ktorá je dlhodobo vždy najúspešnejšia.

Sú nejaké rozdiely medzi českou a slovenskou appkou, prípadne jej používateľmi?

Koncept aplikácie ako takej, bol predstavený centrálne, ale tematické súťaže sú našou lokálnou aktivitou. V prepočte na počet obyvateľov má aplikácia podobné výsledky v oboch krajinách. V oboch krajinách zároveň uplatňujeme rovnakú stratégiu a v súťažiach používame rovnaké ceny.

Plánujete apku inovovať?

V spolupráci s centrálou sa snažíme aplikáciu neustále rozvíjať a s každou novou aktualizáciou aspoň trochu vylepšiť. Ako po vizuálnej stránke, tak aj po funkčnej. Neustále vyhodnocujeme spätné väzby a záujem spotrebiteľov, aby sme vedeli, ako súťaže designovať a aké atraktívne ceny ponúkať. V budúcnosti sa spotrebitelia môžu tešiť na ďalšie súťaže o atraktívne ceny.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok AKTUÁLNE: Veľká slovenská banka ohlásila MASÍVNE zvyšovanie poplatkov. Drahšie budú aj základné služby! (PREHĽAD)
Ďalší článok Samsung Galaxy S23 Ultra Galaxy S24 Ultra zasadne na trón. Známy informátor potvrdzuje kľúčovú inováciu!

Najčítanejšie

Mimoriadne
AKTUÁLNE: Potvrdili HROMADNÝ útok. Ľuďom radia, nech sú pripravení na najhoršie. Cieľom sú aj Slováci
14. júna 2025
potvrdené, peniaze
POZOR, veľký operátor ZVYŠUJE ceny: Od júla si za televíziu a internet zákazníci výrazne priplatia
13. júna 2025
Slovensko ako vzor v CELEJ EÚ: Náš vynález chvália všetky ministerstvá, Európska únia ho chce všade
14. júna 2025
ČO SA TO DEJE? Obrovská automobilka z ničoho nič prepúšťa TISÍCKY zamestnancov
13. júna 2025

Najnovšie články

  • Niektorí Slováci si od júla finančne prilepšia. Od štátu dostanú až 1000 €. Čo treba splniť?
  • Štát si MUSÍ vybrať: Potrebuje šetriť, DANE však už zdvíhať nemôže. Siahne teda na kľúčové dávky (čo nás čaká)
  • Slovensko proti EÚ: Štát nechce „pokutovať“ Rusko. Vraj ostaneme bez PLYNU, pohroma by to bola pre všetkých
  • Kedysi revolučná aplikácia dostala po rokoch NEČAKANÚ aktualizáciu. Zamilujete si ju
  • Na svete je motor bez jediného gramu kovu. Pre elektromobilitu môže znamenať revolúciu

Bude sa vám páčiť

Pozor, WhatsApp

POZOR: WhatsApp už zajtra prestane fungovať na obľúbených smartfónoch. Ktoré to sú?

31. mája 2025
SMS

Prišli vám takéto SMS-ky? S TÝMTO nastavením ich konečne OKAMŽITE zastavíte

13. apríla 2025
Apple Mapy

Apple Mapy nečakane mieria aj na Android. TAKTO ich môžete používať pre navigáciu v mobile

13. apríla 2025
Vlak, ZSSK, výluka

AKTUÁLNE: ZSSK chystá veľkú rekonštrukciu. Príde nová aplikácia, webový portál aj systém predaja

8. apríla 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?

Continue with Google