TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram
    TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram
    • Domov
    • Tech
    • Recenzie
    • Veda
    • Elektromobilita
    • Domácnosť
    • Gaming
    TECHBYTE.skTECHBYTE.sk

    Google chce zmeniť pravidlá politickej reklamy: Cieľom je zlepšenie transparentnosti

    Nové nariadenia budú jednotné v celej Európskej únii.
    ‍ Andrea Šípošová27. februára 2023
    google pravidlá politickej reklamy
    Zdroj: Getty Images Signature, Facebook/Národná rada Slovenskej republiky

    S blížiacimi sa voľbami sa bude zvyšovať aj objem reklamných príspevkov jednotlivých strán. Pravidlá politickej reklamy by sa ale mohli čoskoro zmeniť. Informuje o tom Google na svojom blogu s odkazom na tvorcov politík v Bruseli.

    V Bruseli sa diskutuje o nových pravidlách pre politické reklamy. Európska únia chce zvýšiť prístup ku kvalitným informáciám, ktoré by pomohli voličom pri rozhodovaní. Taktiež chce zlepšiť transparentnosť a zabezpečiť integritu volebných procesov.

    Google tieto nové pravidlá politickej reklamy rešpektuje a podporuje. “Máme povinnosť podeliť sa o naše skúsenosti s tým, ako by návrhy mohli fungovať na našich platformách, aby sme pomohli predchádzať neželaným dôsledkom a zaistili, že nové pravidlá budú fungovať v praxi,” uvádza Google vo svojom vyjadrení. Nové nariadenia budú jednotné pre celú EÚ a majú pomôcť voličom získať kontrolu nad zobrazovaným obsahom.

    Zdroj: Getty Images, Pixabay

    Ako by mohli fungovať nové pravidlá politickej reklamy?

    Google zverejnil 5 úvah, ktoré bude treba zaviesť do praxe:

    1. Treba jasnejšie vymedziť a formulovať, čo predstavuje politickú reklamu, aby nedochádzalo k nedorozumeniam.
    2. Google podporuje ambíciu zaviesť lepšie opatrenia na transparentnosť politickej reklamy. Platformy musia mať možnosť spoľahnúť sa v dobrej viere na vyhlásenia zadávateľov reklamy.
    3. Voličom treba umožniť vidieť relevantné politické reklamy, keďže ide o dôležitú súčasť demokratických volieb.
    4. Je potrebné zabezpečiť, aby akýkoľvek používateľ nemohol napadnúť politickú reklamu – mohli by to zneužívať politickí oponenti alebo trollovia.
    5. Zákonodarcovia by mali zvážiť vplyv obmedzenia politického obsahu v odporúčacích systémoch pre divákov, napríklad na YouTube. Mohlo by to sťažiť prístup voličov ku kvalitným informáciám.

    Keďže nás na Slovensku čakajú predčasné voľby, pripravte sa na masívne reklamné kampane politických strán. Dajte si pozor na pravdivosť jednotlivých informácií a neverte všetkému, čo uvidíte.

    Google politická reklama voľby
    PredchádzajúciNokia po rokoch zmenila svoje logo: Predstavila novú stratégiu značky
    Ďalší RECENZIA Samsung Galaxy S23 Ultra: Absolútny víťaz v zmysluplných zmenách a favorit na smartfón roka!
    Najnovšie články

    Smarty.sk: Na Slovensko zavítal nový obchod s elektronikou, ponúka aj výbavu pre hráčov!

    24. marca 2023
    crash bandicoot

    Crash Bandicoot: Crash Team Rumble je takmer tu. Vieme kedy príde a ako si ho zahrať aj v predstihu

    24. marca 2023
    Anycubic Kobra Go

    Anycubic Kobra Go: Špičková 3D tlačiareň, ktorou si môžeš aj privyrobiť za takúto nízku cenu? To sa často nevidí!

    24. marca 2023

    Slováci milujú smart domácnosť: Tento bezdrôtový vysávač povysáva aj pozmýva, stojí len 156 €!

    24. marca 2023
    odstávka služieb

    POZOR: Slovákom chodia správy o dlhoch na daňovom úrade. Na toto v žiadnom prípade nereagujte!

    24. marca 2023
    TECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram YouTube TikTok
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nás
    • Cookies
    • Podmienky používania
    © 2023 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

    Napíšte niečo a stlačte Enter pre spustenie hľadania. Stlačte Esc pre zrušeniel.