TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Slovenský InoBat sa teší: 308-tonová výrobná linka už opustila Šanghaj a smeruje na Slovensko
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Slovenský InoBat sa teší: 308-tonová výrobná linka už opustila Šanghaj a smeruje na Slovensko

Lukáš Zachar
23. januára 2023
Zdieľať
4 min
Zdieľať
  • Ide o náročný logistický proces, linka prejde viac ako 24 000 kilometrov, váži 308 000 kg a zabalená je v 44 kontajneroch. Spolu s ňou pocestuje aj špeciálna technológia
  • Linka sa bude inštalovať ešte v 1. kvartáli 2023
  • InoBat už dnes generuje príjmy od dvoch platiacich zákazníkov, predbežne má na celý tento rok zarezervovanú aj výrobnú kapacitu linky
  • Existujúce kontrakty dosahujú hodnotu 575 miliónov eur na 5 rokov s odberom približne 3 GWh. InoBat diskutuje s ďalšími desiatkami odberateľov

Slovenská spoločnosť InoBat, ktorá vyvíja a vyrába inovatívne batérie do elektrických vozidiel, hlási viacero noviniek a približuje svoj posun v spustení výroby aj na Slovensku. Len prednedávnom spoločnosť oznámila, že výrobná linka na batérie od čínskej spoločnosti Wuxi Lead je po úspešnej validácii zabalená a pripravená na presun na Slovensko, konkrétne do Voderadov. Vyrobená bola pritom priamo na mieru potrebám InoBat-u.

Do Voderadov príde o niekoľko týždňov

„Presun linky z Číny na Slovensko sme odštartovali už koncom novembra minulého roka. Do Voderadov by mala doraziť v prvom kvartáli tohto roka. Aktuálne sa linka presúva lodnou dopravou zo Šanghaja do Hamburgu, odkiaľ poputuje železničnou dopravou na Slovensko,“ hovorí Peter Dubovský, Voderady site Director v spoločnosti InoBat.  „Presun výrobnej linky, ale aj jej montáž vo Voderadoch, pritom predstavujú veľmi náročný logistický proces,“ dodáva Dubovský

inobat
Ilustr. obr. InoBat Auto

Aj napriek tomu sa však InoBat-u darí plniť jednotlivé kroky týkajúce sa presunu linky podľa vopred stanoveného časového harmonogramu. Samotný presun pritom zahŕňa množstvo potrebných krokov od nakládky vo výrobnom závode, cez prevoz do prístavu, vyčlenenie linky, až po dokumentáciu, nalodenie, vylodenie a samotnú montáž.Výrobná linka celkom prejde až 24 168 kilometrov, a to lodnou, cestnou aj železničnou dopravou.

NEWSBYTE
AKTUÁLNE: Slovensko po rokoch podpísalo prelomovú dohodu, ktorá môže zachraňovať životy (čo sa zmení)

AKTUÁLNE: Slovensko po rokoch podpísalo prelomovú dohodu, ktorá môže zachraňovať životy (čo sa zmení)

Pixel 10 klope na dvere: Tajomný smartfón od Googlu ohromí svet, pozrite sa, čo všetko dokáže

Pixel 10 klope na dvere: Tajomný smartfón od Googlu ohromí svet, pozrite sa, čo všetko dokáže

POZOR: Slovákom prišiel záhadný e-mail, nejde im o peniaze. Ich skutočný cieľ vás nemilo prekvapí

POZOR: Slovákom prišiel záhadný e-mail, nejde im o peniaze. Ich skutočný cieľ vás nemilo prekvapí

AKTUÁLNE: Slovensko po rokoch podpísalo prelomovú dohodu, ktorá môže zachraňovať životy (čo sa zmení)
AKTUÁLNE: Slovensko po rokoch podpísalo prelomovú dohodu, ktorá môže zachraňovať životy (čo sa zmení)
Pixel 10 klope na dvere: Tajomný smartfón od Googlu ohromí svet, pozrite sa, čo všetko dokáže
Pixel 10 klope na dvere: Tajomný smartfón od Googlu ohromí svet, pozrite sa, čo všetko dokáže
POZOR: Slovákom prišiel záhadný e-mail, nejde im o peniaze. Ich skutočný cieľ vás nemilo prekvapí
POZOR: Slovákom prišiel záhadný e-mail, nejde im o peniaze. Ich skutočný cieľ vás nemilo prekvapí

308 ton, 44 kontajnerov

„Výrobná linka váži až 308 000 kg, pričom sa preváža v 44 kontajneroch, z čoho 19 je gigakontajnerov. Náklad tiež obsahuje aj 20 kľúčových technológií, ktoré sú spoločne s výrobnou linkou zabalené v 274 špeciálnych drevených boxoch. Každá časť technológie pritom musí byť z Číny dodaná v presne stanovenej sekvencii a podľa presných a detailných podmienok. Jedná sa teda o náročnú logistickú misiu, na ktorej pracuje veľký tím InoBat aj Wuxi Lead odborníkov už niekoľko mesiacov,“ približuje ďalej Peter Dubovský.

inobat
Zdroj: InoBat

Dodáva tiež, že už aj na samotnú výrobu linky v Číne dohliadal celý čas tím InoBat profesionálov, ale aj externých partnerov a poradcov. „Naši kolegovia boli v Číne 4 mesiace. Zároveň, vo Voderadoch sme už privítali tím odborníkov z Wuxi Lead, ktorí sa spoločne s našimi expertami budú podieľať na uvedení linky do prevádzky, a tiež na jej samotnej inštalácii. Budeme tu mať až 60 odborníkov a inžinierov z Wuxi Lead, pričom tu ostanú až do úspešného spustenia linky,“ uzatvára Dubovský.  

Hneď po príchode výrobnej linky do Voderadov prebehne aj jej inštalácia za špeciálnych a prísnych podmienok. Inštalovať sa bude vo februári, pričom skúšobná produkcia batérií by mala prebehnúť v marci, prípadne apríli. Aj napriek tomu, že linka ešte vo Voderadoch nestojí, InoBat už má niekoľko platiacich zákazníkov a generuje príjmy. „Zatiaľ batérie vyrábame u partnerov v Taiwane, po inštalácii linky výrobu presunieme do Voderadov. Predbežne máme celú výrobnú kapacitu už zarezervovanú do konca roku 2023,“ dopĺňa Pavol Krokoš, výkonný riaditeľ InoBat.

Dodal tiež, že aktuálne má InoBat podpísané kontrakty s dvomi kľúčovými odberateľmi: Lilium a Impact Clean Power Technology (ICPT). „Tieto kontrakty dosahujú hodnotu 575 miliónov eur na nasledujúcich 5 rokov, a to na odber približne 3 GWh,“ uzatvára.

Zdroj: TS InoBat

Neprehliadnite

Batéria
PRIPRAVTE SA: Výrobcovia začnú ÚMYSELNE obmedzovať výkon batérií, deaktivujú aj rýchle nabíjanie
Samsung Galaxy S25 Ultra
Tak napokon nič: Samsung má zrušiť KĽÚČOVÝ upgrade, na ktorý sa všetci tešili
Samsung Galaxy S25 Ultra
Samsung ochudobní Galaxy S26 Ultra o kľúčový komponent, dostaneme však niečo OVEĽA lepšie
Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok WhatsApp pyká: Za kontroverzné podmienky používania dostal pokutu 5,5 milióna €
Ďalší článok Huawei P60 Pro: Firma to nevzdáva, chystá novú vlajkovú loď. Takéto sú špecifikácie

Najčítanejšie

Slovensko, peniaze, Slováci, invetstovanie
KONIEC ďalších štyroch sviatkov: Štát má na stole VÁŽNU sťažnosť
4. júla 2025
Štát zásadne predĺžil intervaly STK: Potešia sa TISÍCE ľudí (ako často stačí chodiť)
3. júla 2025
autá
TOTO je desať najpredávanejších áut sveta. Rebríčku dominuje jedna značka (ZOZNAM)
3. júla 2025
Peniaze, bankovky, euro
Štát začal posielať TISÍCE eur: Vyše 4,5-tisícom ľudí na účte „cinkla“ vysoká suma
3. júla 2025

Najnovšie články

  • AKTUÁLNE: Slovensko po 15 rokoch konečne podpísalo kľúčovú dohodu (čo bude inak)
  • Pixel 10 sa blíži raketovým tempom: Bude snom mnohých ľudí, TOTO všetko ponúkne
  • POZOR: Na Slovákov spustili útok. Nechcú vás obrať o peniaze, cieľ je oveľa horší
  • Nemáte ju doma? Táto jedna minca vám zaplatí luxusnú dovolenku a ešte vám aj ostane!
  • Za horšie služby zaplatíme VIAC: Schválili zvýšenie cien, ľudia sa začínajú búriť

Bude sa vám páčiť

BYD Seal

TENTO elektromobil ponúka dojazd až 1 875 km. Sériová výroba sa blíži (+ termín)

24. júna 2025
Lítium, batéria, elektromobil

Začnite sa TEŠIŤ: Elektromobily získajú dojazd 5 000 km na JEDNO nabitie

23. júna 2025
Elektromobil

OBROVSKÝ zlom: Úspešne otestovali elektromobil, ktorý sa nemusí nabíjať. Má nekonečný dojazd

16. júna 2025
Lítium, batéria, elektromobil

TÁTO batéria už presvedčí ÚPLNE VŠETKÝCH odporcov elektromobilov. Má DOJAZD až 1500 km

13. júna 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?