TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Slovenský InoBat sa teší: 308-tonová výrobná linka už opustila Šanghaj a smeruje na Slovensko
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Slovenský InoBat sa teší: 308-tonová výrobná linka už opustila Šanghaj a smeruje na Slovensko

23. januára 2023 17:12
Lukáš Zachar
23. januára 2023
Zdieľať
4 min
Zdieľať
  • Ide o náročný logistický proces, linka prejde viac ako 24 000 kilometrov, váži 308 000 kg a zabalená je v 44 kontajneroch. Spolu s ňou pocestuje aj špeciálna technológia
  • Linka sa bude inštalovať ešte v 1. kvartáli 2023
  • InoBat už dnes generuje príjmy od dvoch platiacich zákazníkov, predbežne má na celý tento rok zarezervovanú aj výrobnú kapacitu linky
  • Existujúce kontrakty dosahujú hodnotu 575 miliónov eur na 5 rokov s odberom približne 3 GWh. InoBat diskutuje s ďalšími desiatkami odberateľov

Slovenská spoločnosť InoBat, ktorá vyvíja a vyrába inovatívne batérie do elektrických vozidiel, hlási viacero noviniek a približuje svoj posun v spustení výroby aj na Slovensku. Len prednedávnom spoločnosť oznámila, že výrobná linka na batérie od čínskej spoločnosti Wuxi Lead je po úspešnej validácii zabalená a pripravená na presun na Slovensko, konkrétne do Voderadov. Vyrobená bola pritom priamo na mieru potrebám InoBat-u.

Do Voderadov príde o niekoľko týždňov

„Presun linky z Číny na Slovensko sme odštartovali už koncom novembra minulého roka. Do Voderadov by mala doraziť v prvom kvartáli tohto roka. Aktuálne sa linka presúva lodnou dopravou zo Šanghaja do Hamburgu, odkiaľ poputuje železničnou dopravou na Slovensko,“ hovorí Peter Dubovský, Voderady site Director v spoločnosti InoBat.  „Presun výrobnej linky, ale aj jej montáž vo Voderadoch, pritom predstavujú veľmi náročný logistický proces,“ dodáva Dubovský

inobat
Ilustr. obr. InoBat Auto

Aj napriek tomu sa však InoBat-u darí plniť jednotlivé kroky týkajúce sa presunu linky podľa vopred stanoveného časového harmonogramu. Samotný presun pritom zahŕňa množstvo potrebných krokov od nakládky vo výrobnom závode, cez prevoz do prístavu, vyčlenenie linky, až po dokumentáciu, nalodenie, vylodenie a samotnú montáž.Výrobná linka celkom prejde až 24 168 kilometrov, a to lodnou, cestnou aj železničnou dopravou.

NEWSBYTE
Slováci v pasci: Ďalší operátor spustil zákaz pretáčania reklám, no niektorí klienti majú tajnú výnimku

Slováci v pasci: Ďalší operátor spustil zákaz pretáčania reklám, no niektorí klienti majú tajnú výnimku

Slováci v panike: Daňový úrad spustil tvrdé kontroly, podnikateľom hrozia pokuty až 15-tisíc eur (na čo si posvietili)

Slováci v panike: Daňový úrad spustil tvrdé kontroly, podnikateľom hrozia pokuty až 15-tisíc eur (na čo si posvietili)

AKTUÁLNE: Zo Slovenska mizne ďalší veľký investor, stovky ľudí skončili bez práce, región čaká ťažká rana

AKTUÁLNE: Zo Slovenska mizne ďalší veľký investor, stovky ľudí skončili bez práce, región čaká ťažká rana

Slováci v pasci: Ďalší operátor spustil zákaz pretáčania reklám, no niektorí klienti majú tajnú výnimku
Slováci v pasci: Ďalší operátor spustil zákaz pretáčania reklám, no niektorí klienti majú tajnú výnimku
Slováci v panike: Daňový úrad spustil tvrdé kontroly, podnikateľom hrozia pokuty až 15-tisíc eur (na čo si posvietili)
Slováci v panike: Daňový úrad spustil tvrdé kontroly, podnikateľom hrozia pokuty až 15-tisíc eur (na čo si posvietili)
AKTUÁLNE: Zo Slovenska mizne ďalší veľký investor, stovky ľudí skončili bez práce, región čaká ťažká rana
AKTUÁLNE: Zo Slovenska mizne ďalší veľký investor, stovky ľudí skončili bez práce, región čaká ťažká rana

308 ton, 44 kontajnerov

„Výrobná linka váži až 308 000 kg, pričom sa preváža v 44 kontajneroch, z čoho 19 je gigakontajnerov. Náklad tiež obsahuje aj 20 kľúčových technológií, ktoré sú spoločne s výrobnou linkou zabalené v 274 špeciálnych drevených boxoch. Každá časť technológie pritom musí byť z Číny dodaná v presne stanovenej sekvencii a podľa presných a detailných podmienok. Jedná sa teda o náročnú logistickú misiu, na ktorej pracuje veľký tím InoBat aj Wuxi Lead odborníkov už niekoľko mesiacov,“ približuje ďalej Peter Dubovský.

inobat
Zdroj: InoBat

Dodáva tiež, že už aj na samotnú výrobu linky v Číne dohliadal celý čas tím InoBat profesionálov, ale aj externých partnerov a poradcov. „Naši kolegovia boli v Číne 4 mesiace. Zároveň, vo Voderadoch sme už privítali tím odborníkov z Wuxi Lead, ktorí sa spoločne s našimi expertami budú podieľať na uvedení linky do prevádzky, a tiež na jej samotnej inštalácii. Budeme tu mať až 60 odborníkov a inžinierov z Wuxi Lead, pričom tu ostanú až do úspešného spustenia linky,“ uzatvára Dubovský.  

Hneď po príchode výrobnej linky do Voderadov prebehne aj jej inštalácia za špeciálnych a prísnych podmienok. Inštalovať sa bude vo februári, pričom skúšobná produkcia batérií by mala prebehnúť v marci, prípadne apríli. Aj napriek tomu, že linka ešte vo Voderadoch nestojí, InoBat už má niekoľko platiacich zákazníkov a generuje príjmy. „Zatiaľ batérie vyrábame u partnerov v Taiwane, po inštalácii linky výrobu presunieme do Voderadov. Predbežne máme celú výrobnú kapacitu už zarezervovanú do konca roku 2023,“ dopĺňa Pavol Krokoš, výkonný riaditeľ InoBat.

Dodal tiež, že aktuálne má InoBat podpísané kontrakty s dvomi kľúčovými odberateľmi: Lilium a Impact Clean Power Technology (ICPT). „Tieto kontrakty dosahujú hodnotu 575 miliónov eur na nasledujúcich 5 rokov, a to na odber približne 3 GWh,“ uzatvára.

Zdroj: TS InoBat

Neprehliadnite

Elektromobil
OBROVSKÝ zlom: Úspešne otestovali elektromobil, ktorý sa nemusí nabíjať. Má nekonečný dojazd
Lítium, batéria, elektromobil
TÁTO batéria už presvedčí ÚPLNE VŠETKÝCH odporcov elektromobilov. Má DOJAZD až 1500 km
mimoriadne, EÚ
MIMORIADNE: EÚ si posvieti na VŠETKY smartfóny. O pár dní zavedie prísne pravidlá, týkajú sa aj vás
Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok WhatsApp pyká: Za kontroverzné podmienky používania dostal pokutu 5,5 milióna €
Ďalší článok Huawei P60 Pro: Firma to nevzdáva, chystá novú vlajkovú loď. Takéto sú špecifikácie

Najčítanejšie

Mimoriadne, Slovensko, vlajka
MIMORIADNE: Slovensko dostalo ULTIMÁTUM. Ostáva vám už len 400 dní, odkazuje EÚ (čo sa deje)
20. júna 2025
AKTUÁLNE: Slovensko zásadne predĺžilo intervaly STK. Potešia sa TISÍCE ľudí (ako často chodiť)
21. júna 2025
Plynový kotol, plyn
POZOR: Ceny pôjdu hore aj o 50 %. Už je jasné, ktoré domácnosti dostanú energopomoc (koho sa to týka)
20. júna 2025
Peniaze, bankovky, euro
POTVRDILI ďalšie MASÍVNE zdražovanie. Slováci sú zúfalí, platia viac za absolútny základ (+ čo nás čaká)
19. júna 2025

Najnovšie články

  • ZÁKAZ pretáčania reklám aktivoval ĎALŠÍ operátor: Neplatí to pre každého klienta (+ výnimky)
  • POZOR: Daňový úrad spustil MEGA operáciu. Sú neľútostní, Slovákom rozdávajú pokuty až do výšky 15-tisíc eur (čo kontrolujú)
  • AKTUÁLNE: Deje sa presne to, čoho sme sa obávali. Zo Slovenska odchádza ĎALŠIA veľká firma, ľudia dostali výpovede
  • Koniec kontrol STK! V prvom štáte za SYMBOLICKÝ ročný poplatok dostane potvrdenie každý
  • Po 55 rokoch na Slovensku KONČÍ obľúbená sieť čerpacích staníc: Zamestnanci na výplaty čakajú už vyše roka

Bude sa vám páčiť

Lítium, batéria, elektromobil

Elektromobily čaká REVOLÚCIA: Táto batéria sa nabije za 6 minút. Má mimoriadne kľúčovú vlastnosť

30. mája 2025
EÚ, smartfóny

Rýchlo sa vám vybíja telefón? POTVRDILI, že za tým stojí obľúbená aplikácia. Majú ju skoro všetci

29. mája 2025
nabíjanie EV, dojazd, dážď

Elektromobily majú ďalšiu VÁŽNU slabinu: Test odhalil, že im prekáža aj úplne bežný jav

23. mája 2025
Auto, peniaze, navigácia

Zákerná PASCA na vodičov: Za rýchlosť zaplatia TISÍCE eur, mnohí sa už nachytali (čo treba vedieť)

19. mája 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?

Continue with Google