TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram
    TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram
    • Domov
    • Tech
    • Recenzie
    • Veda
    • Elektromobilita
    • Domácnosť
    • Gaming
    TECHBYTE.skTECHBYTE.sk

    Slovenský InoBat sa teší: 308-tonová výrobná linka už opustila Šanghaj a smeruje na Slovensko

    Slovenská firma má zákazníkov dohodnutých do konca tohto roka. Výrobu z Taiwanu presunú na Slovensko už v prvom polroku.
    ‍ Lukáš Zachar23. januára 2023
    • Ide o náročný logistický proces, linka prejde viac ako 24 000 kilometrov, váži 308 000 kg a zabalená je v 44 kontajneroch. Spolu s ňou pocestuje aj špeciálna technológia
    • Linka sa bude inštalovať ešte v 1. kvartáli 2023
    • InoBat už dnes generuje príjmy od dvoch platiacich zákazníkov, predbežne má na celý tento rok zarezervovanú aj výrobnú kapacitu linky
    • Existujúce kontrakty dosahujú hodnotu 575 miliónov eur na 5 rokov s odberom približne 3 GWh. InoBat diskutuje s ďalšími desiatkami odberateľov

    Slovenská spoločnosť InoBat, ktorá vyvíja a vyrába inovatívne batérie do elektrických vozidiel, hlási viacero noviniek a približuje svoj posun v spustení výroby aj na Slovensku. Len prednedávnom spoločnosť oznámila, že výrobná linka na batérie od čínskej spoločnosti Wuxi Lead je po úspešnej validácii zabalená a pripravená na presun na Slovensko, konkrétne do Voderadov. Vyrobená bola pritom priamo na mieru potrebám InoBat-u.

    Do Voderadov príde o niekoľko týždňov

    „Presun linky z Číny na Slovensko sme odštartovali už koncom novembra minulého roka. Do Voderadov by mala doraziť v prvom kvartáli tohto roka. Aktuálne sa linka presúva lodnou dopravou zo Šanghaja do Hamburgu, odkiaľ poputuje železničnou dopravou na Slovensko,“ hovorí Peter Dubovský, Voderady site Director v spoločnosti InoBat.  „Presun výrobnej linky, ale aj jej montáž vo Voderadoch, pritom predstavujú veľmi náročný logistický proces,“ dodáva Dubovský

    inobat
    Ilustr. obr. InoBat Auto

    Aj napriek tomu sa však InoBat-u darí plniť jednotlivé kroky týkajúce sa presunu linky podľa vopred stanoveného časového harmonogramu. Samotný presun pritom zahŕňa množstvo potrebných krokov od nakládky vo výrobnom závode, cez prevoz do prístavu, vyčlenenie linky, až po dokumentáciu, nalodenie, vylodenie a samotnú montáž.Výrobná linka celkom prejde až 24 168 kilometrov, a to lodnou, cestnou aj železničnou dopravou.

    308 ton, 44 kontajnerov

    „Výrobná linka váži až 308 000 kg, pričom sa preváža v 44 kontajneroch, z čoho 19 je gigakontajnerov. Náklad tiež obsahuje aj 20 kľúčových technológií, ktoré sú spoločne s výrobnou linkou zabalené v 274 špeciálnych drevených boxoch. Každá časť technológie pritom musí byť z Číny dodaná v presne stanovenej sekvencii a podľa presných a detailných podmienok. Jedná sa teda o náročnú logistickú misiu, na ktorej pracuje veľký tím InoBat aj Wuxi Lead odborníkov už niekoľko mesiacov,“ približuje ďalej Peter Dubovský.

    inobat
    Zdroj: InoBat

    Dodáva tiež, že už aj na samotnú výrobu linky v Číne dohliadal celý čas tím InoBat profesionálov, ale aj externých partnerov a poradcov. „Naši kolegovia boli v Číne 4 mesiace. Zároveň, vo Voderadoch sme už privítali tím odborníkov z Wuxi Lead, ktorí sa spoločne s našimi expertami budú podieľať na uvedení linky do prevádzky, a tiež na jej samotnej inštalácii. Budeme tu mať až 60 odborníkov a inžinierov z Wuxi Lead, pričom tu ostanú až do úspešného spustenia linky,“ uzatvára Dubovský.  

    Hneď po príchode výrobnej linky do Voderadov prebehne aj jej inštalácia za špeciálnych a prísnych podmienok. Inštalovať sa bude vo februári, pričom skúšobná produkcia batérií by mala prebehnúť v marci, prípadne apríli. Aj napriek tomu, že linka ešte vo Voderadoch nestojí, InoBat už má niekoľko platiacich zákazníkov a generuje príjmy. „Zatiaľ batérie vyrábame u partnerov v Taiwane, po inštalácii linky výrobu presunieme do Voderadov. Predbežne máme celú výrobnú kapacitu už zarezervovanú do konca roku 2023,“ dopĺňa Pavol Krokoš, výkonný riaditeľ InoBat.

    Dodal tiež, že aktuálne má InoBat podpísané kontrakty s dvomi kľúčovými odberateľmi: Lilium a Impact Clean Power Technology (ICPT). „Tieto kontrakty dosahujú hodnotu 575 miliónov eur na nasledujúcich 5 rokov, a to na odber približne 3 GWh,“ uzatvára.

    Zdroj: TS InoBat

    batéria InoBat
    PredchádzajúciWhatsApp pyká: Za kontroverzné podmienky používania dostal pokutu 5,5 milióna €
    Ďalší Huawei P60 Pro: Firma to nevzdáva, chystá novú vlajkovú loď. Takéto sú špecifikácie
    Najnovšie články
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    Samsung Galaxy S23 Ultra OFICIÁLNE: Prichádza 200 Mpx fotomonštrum!

    1. februára 2023
    Samsung Galaxy S23 a Galaxy S23 Plus

    Samsung Galaxy S23 a Galaxy S23+ OFICIÁLNE: Vylepšenia na tých správnych miestach!

    1. februára 2023
    Galaxy S23

    NAŽIVO: Samsung Galaxy S23, S23+ a S23 Ultra prichádzajú. Sledujte predstavenie spolu s nami

    1. februára 2023

    RECENZIA World of Warcraft: Dragonflight: Najlepší datadisk za posledné roky?

    1. februára 2023

    AKTUÁLNE: Slovensko hlási veľký úspech, 3. blok v Mochovciach už dodáva elektrinu, pripojili ho k sieti

    1. februára 2023
    TECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram YouTube TikTok
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nás
    • Cookies
    • Podmienky používania
    © 2023 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

    Napíšte niečo a stlačte Enter pre spustenie hľadania. Stlačte Esc pre zrušeniel.