TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Inzerciu na sociálnych sieťach zastavujú aj spoločnosti Starbucks a Coca-Cola
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Inzerciu na sociálnych sieťach zastavujú aj spoločnosti Starbucks a Coca-Cola

30. júna 2020 16:05
Marek Urban
30. júna 2020
Zdieľať
2 min
Zdieľať

Zoznam spoločností, ktoré sa rozhodli prerušiť obchodné vzťahy s Facebookom a ďalšími sociálnymi sieťami sa rozrastá. Koncom minulého týždňa sme informovali, že tak učinila komunikačná platforma Viber.

Z aplikácie Viber budú odstránené všetky nástroje a obsah, ktorý má niečo spoločné so sociálnou sieťou Facebook. Spoločnosť stojaca za komunikačnou aplikáciu zároveň zastaví inzerciu a ďalšie aktivity, ktoré na sociálnej sieti vykonávala.

Viber takýmto spôsobom reaguje na neschopnosť Facebooku vysporiadať sa so šírením nenávistného obsahu a nedostatočnou ochranou osobných údajov. Viber sa pripojil k iniciatíve #StopHateForProfit, ktorá technologického giganta bojkotuje.

Organizácie ako Anti-Defamation League a NAACP vyzývajú veľké spoločnosti, aby zastavili inzertné kampane na sociálnej sieti Facebook, keďže nie je schopná obmedziť šírenie nenávistnej rétoriky.

Sociálne siete vo všeobecnosti sa najnovšie rozhodla (čiastočne) ignorovať ďalšia celosvetovo známa značka. Starbucks vo svojom blogu informuje, že pozastavuje reklamnú aktivitu na sociálnych sieťach s cieľom bojovať proti nenávistným prejavom.

Starbucks sa ale oficiálne neprihlásil k hnutiu #StopHateForProfit. Reklamy spoločnosti, ktorá spravuje najväčšiu sieť kaviarní na svete, sa budú aj naďalej zobrazovať na webe YouTube.

Spoločnosť zostáva aktívna aj na Facebooku, publikované príspevky ale nebude propagovať za peniaze, spresňuje The Verge. Coca Cola zastaví platenú inzerciu na všetkých sociálnych sieťach, a to po dobu najmenej 30 dní, uvádza na svojich stránkach.

Počas tohto obdobia chce prehodnotiť interné pravidlá pre nákup inzercie. Od svojich partnerov očakáva väčšiu zodpovednosť a transparentnosť, pričom dodáva, že vo svete a na sociálnych sieťach nie je miesto pre rasizmus.

Neprehliadnite

Spotify
Máte Spotify zadarmo? Máme skvelú správu. KONČÍ jedno z najväčších obmedzení
Mimoriadne, Slovensko
Štát POTVRDIL útok na Slovákov: Je mimoriadne silný, ľudia už prišli o peniaze
lieky
Lekári varujú: Slováci pristupujú k voľnopredajným liekom ľahkovážne. TOTO hrozí

Naopak, k hnutiu #StopHateForProfit sa priamo prihlásili spoločnosti Unilever, Verizon, North Face, Patagonia, Ben & Jerry, Magnolia Pictures, Honda a Hershe, pripomína The Verge. Ďalšie pravdepodobne pribudnú.

Organizované úsilie veľkých spoločností namierené voči nenávistným prejavom na sociálnych sieťach je určite vítané. Obmedzenie výdavkov na reklamu však zrejme výraznejšie neovplyvní príjmy Facebooku a iných sociálnych sietí. Väčšina z nich totižto prichádza od malých a stredných firiem.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok lg g7 Tmavý režim pre Facebook sa dostáva aj do mobilov, potvrdzuje hovorca spoločnosti
Ďalší článok NASA vypísala medzinárodnú súťaž: Navrhnite kompaktnú vesmírnu toaletu!
Jeden komentár Jeden komentár
  • Peter Naďo píše:
    30. júna 2020 o 22:04

    Absolútne nepochopím nikdy v živote jednu vec asi : na kerú piču inzerujú také pičoviny ako je starfucks a kolakola…
    VEĎ TO KAŽDY TVOR VO VESMIRE POZNA NASPAMAŤ !!!
    A aj keby mi chodilo každý mesiac 100 letákov starbucksu do schránky, tak k nim nepôjdem na obed !!! NIKDY ma takáto reklama neovplyvnila…

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie

Mimoriadne
AKTUÁLNE: Brutálny útok bol silnejší, než si mysleli. Mnohí Slováci sa dozvedeli zlú správu (čo sa deje)
16. septembra 2025
Platobná karta, mimoriadne
MIMORIADNE: Slovenská banka na 27 hodín obmedzí, aj VYPNE služby. Týka sa to aj bankomatov
17. septembra 2025
Auto, e-shop, kúpa, mimoriadne
POZOR: Spustili nový typ STK. Je OBROVSKÝM postrachom vodičov (čo je nové)
16. septembra 2025
mimoriadne, elektrina, ceny, faktúry
POZOR: Vypnú elektrinu aj nepôjde ani voda! ZOZNAM adries, ktoré sa musia pripraviť na rozsiahly výpadok
16. septembra 2025

Najnovšie články

  • Potvrdili MASÍVNE zdražovanie o 350 %: Za absolútny ZÁKLAD si priplatíme
  • Presne to, čo sme nechceli: Vyššie DANE sú realitou. Zaplatia ich aj tí, ktorí zarábajú málo
  • POZOR: Vodičov čaká TRPKÉ prekvapenie. Štát schválil novinku, ktorá vás finančne potrestá
  • POZOR: Veľká časť Slovákov musí zaplatiť odvody 2-KRÁT. Mnohí o tom nevedia
  • POZOR: Štát začne Slovákom posielať veľmi dôležité listy. Týkajú sa úplne všetkých (čo treba vedieť)

Bude sa vám páčiť

Netflix

Tohto sa na Slovensku bojí aj Netflix: TU môžete pozerať filmy ÚPLNE zadarmo!

30. augusta 2025
Mimoriadne, peniaze, štát, zákon, DPH, transakčná daň, pokuta

MIMORIADNE: Slovensko chystá novú daň, v hre sú stovky miliónov eur. ZDRAŽIEŤ môže nový segment

26. augusta 2025
mimoriadne, hacker, špehovanie, zákon, novela

POZOR: Potvrdili masívne útoky. Cieľom sú aj Slováci, máme byť pripravení na najhoršie

19. augusta 2025
útok, hacker, aktuálne, hackeri, podvodníci

POZOR: Potvrdili nový PODVOD, cieli aj na Slovákov. Naletieť mu je strašidelne jednoduché

17. augusta 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?