northvolt tesla konkurencia

V Európe má vyrásť konkurencia Tesla Gigafactory: Za všetkým stojí Muskov bývalý zamestnanec

Peter Carlsson, výkonný riaditeľ Northvoltu a bývalý vedúci nákupu pre Teslu sa rozhodol vyzvať na súboj Muska vo výrobe batérií. Northvolt sa teda stal priateľským konkurentom Tesly. 

Peter Carlsson, výkonný riaditeľ Northvoltu a bývalý vedúci nákupu pre Teslu, sa rozhodol vyzvať na súboj Muska vo výrobe batérií. Northvolt sa teda stal priateľským konkurentom Tesly. 

V júni 2014 začala Tesla so stavbou Gigafactory pre výrobu batérií v meste Sparks, v americkej Nevade. Po dokončení tejto masívnej továrne spoločnosť očakáva, že každoročne vyrobí 35 gigawattov kapacity, čím sa takmer zdvojnásobí aktuálna celosvetová výroba batérií.

Peter Carlsson chce tiež vybudovať priemysel podobný tomu o aký sa pokúša Tesla, no v Európe. Jeho továreň by mala byť vybudovaná vo Švédsku. Ak pôjde všetko podľa plánu, mala by stáť už v roku 2023. Investičná banka EÚ povolila Northvoltu pôžičku vo výške 52,5 milióna eur, z ktorej chce spoločnosť financovať hlavne konštrukciu továrne. Firma očakáva, že ich fabrika bude schopná ročne vyrobiť 32 gigawatt hodín kapacity, čo z nej urobí najväčšiu továreň na výrobu lítium-iónových batérií v Európe.

Výhody, ktoré prinesie továreň od Northvoltu

Svet sa musí čím ďalej tým viac zbavovať fosílnych palív a začať namiesto nich používať obnoviteľné zdroje energie. Tento krok nám totiž pomôže bojovať proti klimatickým zmenám. Európa však v týchto ohľadoch nie je taká vyspelá ako Tesla alebo ázijskí výrobcovia. Keďže dopyt po batériách je nevyhnutnou súčasťou procesu zbavovania sa fosílnych palív, továreň od Northvoltu by nám v Európe dokázala vytvoriť ponuku. Cena batérií by teda výrazne klesla, čo by mohlo mnohých ľudí povzbudiť k tomu, aby ich domácnosti poháňali práve obnoviteľné zdroje.

Elon sa však menšej konkurencie vôbec neobáva. Plánuje postaviť ďalších 5 tovární na výrobu batérií, z čoho jedna bude aj u nás, v Európe. Ak chce Carlsson Tesle patrične konkurovať, zrejme bude musieť poriadne “dupnúť na pedál”.

Total
2
Zdieľaní