Slovenská pošta výrazne rozširuje svoju sieť samoobslužných výdajných miest. K doterajším 250 vlastným BalíkoBOXom pribudlo v rámci prvej fázy spolupráce, ktorá prebieha od októbra, ďalších 376 AlzaBoxov. Partnerstvo sa zameriava na lokality, kde pošte doteraz chýbali vlastné zariadenia, alebo na miesta, kde už súčasné kapacity nepostačovali. Informuje o tom denník Teraz.sk.
Technologicky sú AlzaBoxy veľmi podobné zariadeniam pošty – disponujú integrovaným monitorom, POS terminálom aj skenerom čiarových kódov. Vďaka tomu sa zachováva komfort, na ktorý sú zákazníci štátneho doručovateľa zvyknutí.
Ekologické a udržateľné riešenie
Generálny riaditeľ Slovenskej pošty Vladislav Kupka uviedol, že sa rozhodli rozvíjať infraštruktúru zodpovedne a udržateľne. Namiesto budovania nových vlastných boxov a zahusťovania verejného priestoru „technologickým smogom“ uprednostnili prepojenie s existujúcou sieťou iného prevádzkovateľa. Andrea Slaná, country manažérka Alzy, potvrdila, že spoločnosť má na Slovensku už vyše 1 100 boxov a v prípade záujmu je pripravená poskytnúť pošte aj ďalšiu kapacitu.

V AlzaBoxoch bude možné nielen preberať balíky a platiť za dobierku, ale aj podávať zásielky. Týka sa to balíkov uhradených vopred online, zásielok pre bezplatné vrátenie tovaru do e-shopov, či balíkov pre vybrané second-hand platformy.
Unikátna výhoda: Balík sa presunie na poštu
Veľkou výhodou pre zákazníkov pošty zostáva ich špecifická odberná lehota. Zásielka je v AlzaBoxe štandardne uložená dva dni. Ak si ju zákazník nestihne vyzdvihnúť, balík sa nevráti odosielateľovi, ako je to bežné u iných kuriérov. Namiesto toho sa presunie na najbližšiu pobočku pošty, kde na adresáta počká. Celková lehota na vyzdvihnutie tak môže byť až 18 dní, pokiaľ ju odosielateľ neskrátil.
AlzaBoxy zapojené do siete budú viditeľne označené logom Slovenskej pošty a ich zoznam je už dostupný na webe aj v mobilnej aplikácii. Po vyhodnotení tejto prvej fázy plánuje pošta v stratégii zdieľania infraštruktúry pokračovať.
