Kauza, ktorá v septembri otriasla českým trhom s rýchlym občerstvením, má dohru. Po reportáži novinára Jana Tunu, ktorý upozornil na údajné falšovanie trvanlivosti mäsa v KFC, sa reťazec na dlhší čas odmlčal. Teraz však vedenie mlčanie prelomilo. Šéfka českého KFC Ivana Makalová Dlouhá pre portál CzechCrunch priznala, že aféra mala negatívny dopad na návštevnosť, no zároveň odmietla, že by úrady kvôli pochybeniam hromadne zatvárali ich reštaurácie.
Škandál odštartovala kontrola v libereckej pobočke, kde inšpekcia skutočne našla 8,6 kilogramu pokazeného marinovaného mäsa. Tento nález sa stal virálnym a vyvolal tisíce kritických komentárov.
Problém v Liberci a interné kontroly
Makalová Dlouhá pochybenie v Liberci priznala, no dodala dôležitý kontext. K incidentu podľa nej došlo počas zatváracej doby, keď mäso exspirovalo o polnoci a inšpekcia prišla ráno pred otvorením. Tvrdí, že manažérka by mäso pred predajom vyhodila a k zákazníkovi sa nikdy nedostalo. Napriek tomu to označila za chybu, z ktorej sa poučili.
Firma reagovala sprísnením dohľadu. Počet interných auditov stúpol o polovicu a manažéri musia každé ráno posielať fotografie prepraviek s viditeľnými štítkami do súkromnej skupiny, aby sa predišlo chybám v označovaní. Šéfka KFC rázne odmietla, že by sa štítky prelepovali systémovo, keďže by to narušilo sledovateľnosť tovaru a nedávalo by to ekonomický zmysel.

Úrady pobočky nezatvárajú
Okrem interných opatrení čelí KFC aj zvýšenému záujmu štátnych orgánov. Od začiatku roka do 6. novembra prebehlo v reťazci už 220 kontrol. Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) potvrdila, že vykonala audity v 136 reštauráciách.
Hoci sa objavili aj ďalšie nedostatky – napríklad pleseň na muffine alebo nesprávne rozmrazovanie mäsa vo vode v pražských Dejviciach – žiadna z pobočiek nebola zo strany úradov zatvorená. Makalová Dlouhá označila správy o zatváraní za dezinformácie a vysvetlila, že ak sa nejaká prevádzka dočasne zavrela, bolo to kvôli rekonštrukcii.
Firma sa teraz sústredí na obnovenie dôvery zákazníkov a plánuje expanziu. V budúcom roku chce v Česku otvoriť približne sedem nových prevádzok, čím by prekonala hranicu 140 reštaurácií.

