Diváci očakávali veľkolepú televíznu jeseň, no prvý ostrý víkend priniesol namiesto úspechu sériu nepríjemných prekvapení, informoval server Mediaboom. Najväčší filmový hit minulého roka Barbie nedokázal zaujať publikum a podiel na sledovanosti sa prepadol pod hranicu 13 percent. Podobne dopadlo aj pokračovanie rodinnej snímky Gump, ktoré v premiére na Joj patrilo medzi slabšie výkony sezóny. Publikum tak dalo jasne najavo, že filmová istota neznamená automaticky televízny úspech.
Televízie míňajú silné karty
Kým Joj už roky ovláda nedeľné popoludnia programom Nové bývanie, konkurenčná Markíza sa trápila s reprízami seriálu Horná Dolná či menej výraznými filmami. Túto jeseň chcela zmeniť stratégiu a pred správy nasadila licencovanú kuchársku šou Hell’s Kitchen.

Projekt sprevádzala masívna kampaň a ako bonus sa v súťažnej zostave objavil známy finalista Pečie celé Slovensko Patrik Kolár. Napriek tomu stávka na kuchársku tému v nedeľný podvečer zhorela a výsledok patril k najslabším v histórii slotu, len približne 9 percent v komerčnej cieľovej skupine.
Joj ďalej drží nedeľu
Napriek tomu, že Nové bývanie bežalo v repríze, stále si udržalo stabilné publikum. Podiel blízky 18 percentám znamenal takmer dvojnásobok oproti konkurenčnej Markíze. Diváci tak dali jasne najavo, že uprednostňujú osvedčený formát, ktorý ponúka stabilnú dávku nápadov a inšpirácie do domácností. Aj to potvrdzuje, že v televíznych súbojoch sa dlhodobo presadzujú stabilné značky a novinky musia byť mimoriadne silné, aby ich dokázali pretlačiť.
RTVS boduje s minisériou
Zatiaľ čo komerční lídri zápasili s prepadom, verejnoprávna Jednotka priniesla prvé časti historickej minisérie Strážcovia koruny. Prvá epizóda pritiahla k obrazovke 266-tisíc divákov a v univerzálnej cieľovej skupine atakovala hranicu 16 percent. Aj nasledujúca časť si udržala publikum nad 240-tisíc.
Takýto výsledok je pre Jednotku výrazný úspech, keďže sa jej podarilo získať porovnateľné čísla s najväčšou komerčnou stanicou. Navyše tým potvrdila, že domáca tvorba s jasnou identitou dokáže konkurovať zahraničným formátom.