YouTube rozhodne patrí medzi platformy s agresívnou inzerčnou politikou – reklamu vám natlačí všade, kde sa to dá. A aby toho nebolo málo, tieto reklamy sú často dlhé, nedajú sa preskočiť a nezriedka ich ide aj niekoľko za sebou. Vyhnúť sa tomu dá zakúpením prémiového členstva, teda YouTube Premium, no treba si dať pozor. Nie všetky dostupné programy totiž ponúkajú túto imunitu.
Ako informuje server Neowin, spoločnosť Google, ktorá spravuje YouTube, potvrdila, že aj používatelia platenej služby YouTube Premium Lite budú už čoskoro vystavení väčšiemu počtu reklám.
YouTube Premium Lite má minimum výhod
V marci tohto roku platforma predstavila YouTube Premium Lite ako nový variant prémiového členstva za nižšiu cenu a s menším počtom výhod. Na rozdiel od štandardného predplatného nejde o úplne bezreklamnú službu. Hoci je pravda, že používatelia narážajú na menej inzercie v porovnaní s bezplatnou verziou, nejaké sa tu a tam objavia. Ide o model, ktorý pripomína predplatné Basic with Ads na platforme Netflix.
Prémiové Lite predplatné za 7,99 dolára mesačne neponúka ani niektoré kľúčové funkcie, ktoré sú súčasťou bežného YouTube Premium. Používatelia nemajú dokonca ani možnosť sťahovať videá na offline sledovanie ani prehrávať obsah na pozadí, čo je obzvlášť nevýhodné pri počúvaní hudby. Okrem toho predplatné Lite nezahŕňa ani prístup k službe YouTube Music. A taktiež stojí za zmienku, že stále nie je dostupné úplne na všetkých trhoch.

Zrejme nevynáša toľko, koľko treba
Google teraz plánuje ďalšie úpravy tejto služby, ktoré ju ešte viac znevýhodnia. Už od 30. júna budú reklamy pribúdať aj do krátkych videí (YouTube Shorts). Spoločnosť už začala rozosielať emaily svojim zákazníkom so správou o tejto zmene. Zároveň však uvádza, že väčšina videí zostane bez reklám.
Ďalšia prísna zmena
Úprava reklamnej politiky v rámci YouTube Premium Lite prichádza len nedlho po tom, čo sme vás na našom webe informovali o novom reklamnom formáte s názvom Peak Points. Ten má zobrazovať reklamy práve vtedy, keď sa divák dostane k najlepšej (kľúčovej) časti videa. Takéto momenty má posudzovať cielen trénovaná umelá inteligencia.
Samozrejme, táto stratégia je mimoriadne výhodná pre inzerentov aj pre samotný YouTube. Čím viac reklám si diváci pozrú, tým viac peňazí z nich potečie. Pre divákov však výhodná rozhodne nie je.
Nateraz nie je známe, či bude možné reklamy typu Peak Points preskočiť, alebo si ich divák bude musieť pozrieť až do konca. YouTube túto novú stratégiu zatiaľ len testuje, teda globálne by sa mala nasadiť až neskôr. Ak si divák nebude chcieť dať pokaziť zážitok zo sledovania videoobsahu, riešením je predplatné YouTube Premium (to drahšie)