Xiaomi, renomovaný čínsky výrobca (už nielen) spotrebnej elektroniky, oznámil výsledky hospodárenia za prvý kvartál (štrvťrok) 2025, ktoré výrazne prekonali očakávania analytikov. Tržby firmy dosiahli 111,3-miliardy čínskych jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 47,4 percenta. Zároveň Xiaomi dosiahlo upravený čistý zisk vo výške 10,7 miliardy jüanov. Ide o rekordnú hodnotu, ktorá je o 64,5 pecenta vyššia ako v rovnakom období minulého roka. Spoločnosť o výsledkoch informovala prostredníctvom tlačovej správy.
Rast pritom zaznamenali všetky hlavné obchodné oblasti. Predaj smartfónov priniesol tržby 50,6-miliardy jüanov, teda o 8,9 percenta viac ako pred rokom. Produkty inteligentnej domácnosti (IoT) rástli ešte dynamickejšie, konkrétne o 58,7 percenta, čiže na úroveň 32,3-miliardy jüanov. Významne stúpli aj príjmy z predaja klimatizácií, chladničiek a práčok, pričom posledné dve kategórie dosiahli historicky najvyššie dodávky.
V Číne opäť číslo jedna
Xiaomi sa po desaťročí opäť dostalo na prvé miesto medzi výrobcami smartfónov v Číne s podielom 18,8 percenta. Globálne si firma udržiava pozíciu jedného z troch najväčších hráčov na trhu. Jej podiel sa podľa analytikov z Canalys pohybuje na úrovni 14,1 percenta. Celosvetové dodávky smartfónov pritom dosiahli 41,8-milióna kusov, čím firma vykázala medziročný rast už siedmy kvartál za sebou.
Neprehliadnite

Zároveň Xiaomi výrazne upevňuje svoje postavenie v prémiovom segmente. Predaje zariadení s cenou nad 3 000 jüanov (zhruba 367 eur) predstavovali 25 percent z celkového objemu predaných smartfónov v Číne, čo je medziročný nárast o 3,3 percentuálneho bodu. V segmente nad 4 000 jüanov (489 eur) bol podiel na úrovni 9,6 percenta.
Darilo sa aj IoT segmentu a internetovým službám
Pochváliť sa však môže aj segmentom produktov internetu vecí (IoT), ktorý dosiahol rekordnú hrubú maržu, presnejšie 25,2 percenta. Xiaomi predalo viac ako milión klimatizácii, 880-tisíc chladničiek a 740-tisíc práčok, všetko s dvojciferným medziročným rastom. Rástli potom aj globálne dodávky tabletov (o 56,1 percenta), pričom Xiaomi sa prvýkrát dostalo do globálnej TOP trojky.
V oblasti internetových služieb firma zaznamenala tržby 9,1-miliardy jüanov a rekordnú hrubú maržu 76,9 percenta. Počet používateľov internetových služieb dosiahol celosvetovo 718,8-milióna, pričom len v Číne ich je 181,1-milióna.
Už aj elektromobily
Napokon Xiaomi napreduje aj v oblasti elektromobility. Tržby z inteligentných elektrických vozidiel, AI a ďalších inovácií dosiahli 18,6-miliardy jüanov. V prvom kvartáli 2025 firma dodala 75 869 vozidiel modelovej série SU7. Celkovo už dodala viac ako 258-tisíc áut. Prémiový model SU7 Ultra patrí medzi najpredávanejšie vozidlá nad 200-tisíc jüanov v Číne a Xiaomi pripravuje aj nové SUV YU7.
Do výskumu a vývoja plánuje spoločnosť v priebehu nasledujúcich piatich rokov investovať 200-miliárd jüanov. V prvom kvartáli firma investovala 6,7-miliardy jüanov, čo je medziročný rast o 30 percent.
Xiaomi k 31. marcu zamestnávala 21 731 vývojárov a celosvetovo získala vyše 43 000 patentov.

Xiaomi predstavuje jednu novinku za druhou
Vyššie sme spomenuli prípravu elektromobilu YU7. Ide o vozidlo, ktoré už bolo predstavené, a to spoločne s vôbec prvým mobilným čipom spoločnosti – XRING.
Xiaomi vstúpilo do segmentu výroby čipov hneď s dvojicou vlastných procesorov. Xiaomi XRING O1, založený na 3-nanometrovom výrobnom procese, obsahuje až 19-miliárd tranzistorov a prináša 10 výpočtových jadier, 16-jadrovú GPU Immortalis-G925, štvrtú generáciu ISP a 6-jadrovú AI NPU s výkonom 44 TOPS. Tento čip bude poháňať nové zariadenia ako Xiaomi 15S Pro a tablet Pad 7 Ultra.
Druhým kúskom je Xiaomi XRING T1, prvý procesor čínskej značky určený pre smart hodinky so 4G konektivitou a podporou eSIM. Procesor prešiel až 7 000 testami v 100 mestách, pričom má dosahovať o 35 percent lepšie pokrytie ako konkurencia, a to pri výrazne menšej spotrebe energie. Očakáva sa, že debutuje spoločne s jubilejnou edíciou hodiniek Xiaomi Watch S4 a okrem špičkovej konektivity ponúkne aj viacero pokročilých funkcií, ako napríklad vzdialené ovládanie vozidla bez potreby použiť telefón.
Vývoj čipov sa podľa všetkého stáva kľúčovou súčasťou stratégie Xiaomi. Spoločnosť plánuje investovať 13,5-miliardy jüanov do R&D (výskumu a vývoja) a v nasledujúcich desaťročiach prideliť ďalších 50-miliárd jüanov.
Na vývoji pracuje viac ako 2 500 inžinierov, pričom čipy sú úzko integrované s AI, softvérom a hardvérom, čím Xiaomi ešte väčšmi podporí vlastný ekosystém.
Pokiaľ ide o nový elektromobil, YU7 nadväzuje na dizajnový jazyk obľúbeného modelu SU7, pričom kladie dôraz na luxus, eleganciu a proporcie. Rozmery karosérie sú 4 999 × 1 996 × 1 600 mm s rázvorom 3 000 mm, ktoré spolu so širokými pneumatikami (275 mm) utvárajú silne športový charakter. Elektrický predný kufor ponúka objem až 141 litrov. Lákadlom je aj nový systém skrytých dverových kľučiek s automatickým vysúvaním, ktorý prispieva nielen k čistému dizajnu, ale aj menšiemu odporu vzduchu.


Dizajn karosérie bol optimalizovaný v 40 oblastiach, výsledkom čoho je aerodynamický odpor Cd = 0,245, čo umožnilo zvýšiť dojazd o 59 km. Výrazne k tomu prispeli prvky ako duty spojler, aktívna mriežka so 100 lamelami a clamshell kapota.
YU7 poháňa nový motor Xiaomi HyperEngine V6s Plus, ktorý dosahuje výkon 508 kW (690 koní) a krútiaci moment 528 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá iba 3,23 sekundy. Vysoký výkon je doplnený robustným podvozkom, štvorpiestikovými brzdami Brembo a adaptívnym vzduchovým pružením nastaviteľným v piatich úrovniach, so svetlou výškou až 222 mm.
Xiaomi YU7 bude dostupný v konfiguráciách Standard, Pro a Max. Zatiaľ čo základný model s batériou 96,3 kWh ponúkne dojazd 835 km (CLTC), verzie Pro a Max (s pohonom 4×4/AWD) dosiahnu dojazd 760 km, respektíve 770 km, pričom Max má zo všetkých verzií najväčšiu batériu – 101,7 kWh.
Vďaka nabíjacej architektúre 897 V je možné nabiť vozidlo z 10 percent na 80 percent v priebehu 12 minút. Inak povedané, po 15 minútach nabíjania dostanete dojazd až 620 km.