Slováci sú takmer neustále vystavení riziku zákerného podvodu, ktorý ich pripraví o citlivé údaje alebo o peniaze, prípadne oboje. Po novom na jeden taký upozorňuje aj operátor DIGI SLOVAKIA. Konkrétne informuje o zvýšenom výskyte falošných SMS správ, ktoré sa tvária ako oficiálne upomienky za neuhradené faktúry. V skutočnosti ide o sofistikovaný pokus o krádež finančných prostriedkov.
SMS správy sú navrhnuté tak, aby pôsobili dôveryhodne. Je tu však niekoľko indikátorov, ktoré celkom jasne naznačujú, že niečo nie je v poriadku. Obsahujú totiž odkaz, čo samo o sebe zvyčajne býva známkou podvodu. Konkrétne tento odkaz určite nevedie na oficiálnu stránku operátora – vedie na jej napodobeninu, ktorá vyzýva k zadaniu citlivých údajov potrebných na platbu „neuhradenej faktúry“.

DIGI SLOVAKIA dôrazne upozorňuje, že jej oficiálne SMS notifikácie nikdy neobsahujú meno zákazníka ani odkazy, prostredníctvom ktorých by bolo možné vykonať platbu alebo zadávať osobné údaje. Spoločnosť zároveň neodošle zákazníkovi link, ktorý by ho presmeroval na externú platobnú bránu.
Ako sa chrániť?
Zákazníkom sa odporúča dodržiavať základné bezpečnostné pravidlá, ktoré môžu pomôcť predísť zneužitiu údajov:
- Nikdy neklikajte na podozrivé odkazy v SMS správach, najmä ak sa tvária ako výzva na zaplatenie faktúry.
- Nezadávajte osobné ani platobné informácie na stránkach, ktorých dôveryhodnosť si nemôžete overiť.
- Skutočné informácie o vašich faktúrach, úhradách a prípadných neodplatkoch si vždy kontrolujte výhradne cez zákaznícku zónu Moja DIGI.
- Ak máte čo i len najmenšie pochybnosti o pravosti správy, kontaktujte zákaznícku linku spoločnosti na čísle 0850 211 112, kde vám operátori poskytnú overené a presné informácie.
Čo obsahuje oficiálna SMS správa?
Operátor uvádza, že pri včas neuhradenej faktúre kontaktuje zákazníkov prostredníctvom SMS správy, avšak nevyužíva externé odkazy. „V prípade neuhradenia faktúry v riadnom termíne kontaktujeme zákazníkov prostredníctvom SMS správy. SMS správa nikdy neobsahuje link, ktorý by vás presmeroval do platobnej brány, prípadne by bolo potrebné vypĺňať ďalšie osobné údaje.“
Ako táto SMS správa vyzerá?
Operátor na svojom webe dokonca uvádza aj príklady správ, aké zasiela svojim klientom, pokiaľ neuhradia svoju faktúru v riadnom termíne. Pripomína, že text konkrétnej SMS upomienky sa môže od príkladov odlišovať, avšak vždy za dodržania vyššie uvedených podmienok.

Ako sa v prípade DIGI SLOVAKIA uhrádzajú faktúry?
Operátor ponúka viacero možností, akými môžu zákazníci uhradiť faktúry za poskytované služby. Tu je ich zoznam:
- Bankový prevod cez internetbanking na niektorý z bankových účtov (obr. nižšie),
- trvalý bankový príkaz,
- priamo v aplikácii Moja DIGI (cez platobnú bránu),
- SIPO lístok úhradou na pošte alebo nastavenie SIPO inkasnej platby z účtu,
- QR kód vo faktúre, ktorý stačí naskenovať v mobilnej aplikácii banky,
- E-POUKAZ uhradený na pošte (biela poukážka z tlačenej faktúry),
- poštová poukážka typu U uhradená na pošte (zelená poukážka,
- hotovostný vklad v akejkoľvek banke,
- hotovostná platba priamo na pobočke.

