ChatGPT sa má zmeniť na nepoznanie a dotkne sa to najmä používateľov, ktorí za služby neplatia. Ako uvádza portál BGR.com, hrozí, že do neplatenej verzie už čoskoro pribudnú reklamy.
Spoločnosť OpenAI vynakladá nemalé peniaze na rozvoj svojej umelej inteligencie ChatGPT. Prémiové funkcie sa snaží poskytovať aj používateľom, ktorí využívajú bezplatnú verziu. Investované peniaze ale musí niekde získavať späť, a preto je logickým krokom zavedenie reklám. Bezplatné účty majú prístup k pokročilým funkciám, ako je model uvažovania, generovanie obrázkov alebo hĺbkový výskum.
Zavedie ChatGPT reklamy?
Ako sme naznačili, v súčastnosti môžu bezplatní používatelia využívať mnohé z funkcií, ktoré sú dostupné v platených balíčkoch. Samozrejme, „free“ verzia má určité limity, ale na bežné používanie je úplne postačujúca. OpenAI tu nezaviedlo rušivé reklamy, ktorými by si firma kompenzovala náklady, ale to sa môže už čoskoro zmeniť. Ako uvádza portál BGR.com, OpenAI údajne zvažuje speňažiť používateľov ChatGPT Free. O reklamách sa pritom hovorilo už v minulosti, ale spoločnosť ich doteraz nezaviedla do praxe. Teraz sa zdajú byť informácie pravdepodobnejšie. OpenAI už údajne prepočítava, aké príjmy by ChatGPT Free s reklamami priniesol spoločnosti.
Na sociálnej sieti sa objavil graf, ktorý ukazuje obrovské rozdiely medzi prognózami na jeseň 2024 a zimu 2025. Ak sú údaje správne, OpenAI predpokladá, že v roku 2029 môže dosiahnuť príjmy vo výške 125 miliárd dolárov, čo je o 25 miliárd dolárov viac, než bol predchádzajúci odhad. Väčšina z týchto príjmov pochádza z kategórie „nové produkty“, ktorá zahŕňa speňaženie bezplatných používateľov. Aj preto si mnohí myslia, že zavedenie reklám do ChatGPT je už len otázkou času.
Záhadný produkt
Redaktor portálu BGR.com sa tiež zamýšľa nad novým záhadným produktom, ktorý by mohol spoločnosti OpenAI výrazne zvýšiť zisk. Na hardvérovom zariadení pre OpenAI údajne pracuje Jony Ive, ktorý pôsobil ako produktový dizajnér v spoločnosti Apple. Uvedenie tohto tajomného zariadenia na trh by mohlo poriadne zamiešať kartami na poli umelej inteligencie. O produkte je však nateraz známych len veľmi málo informácií a nie je ani jasné, kedy ho spoločnosť plánuje predstaviť a následne uviesť na trh.
Aj preto je pravdepodobnejšie, že za zvýšenými príjmami, s ktorým ráta OpenAI, bude skôr spomínané zavedenie reklám do bezplatnej verzie ChatGPT. Pravdepodobným dátumom je budúci rok, hoci generálny riaditeľ OpenAI Sam Altman pred časom spomenul svoj odpor k reklamám na webe. Spoločnosť tiež v oficiálnych poznámkach uviedla, že nemala v pláne reklamy ani minulý rok, keď spustila vyhľadávanie ChatGPT. Trh sa však mení a plány tiež, pretože správa z konca roka 2024 potvrdila, že OpenAI skúma možnosť zobrazovania reklám používateľom ChatGPT Free.