TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Konečne už OFICIÁLNE: Ako bude vyzerať a čo všetko ponúkne prvý elektromobil od Xiaomi?
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Konečne už OFICIÁLNE: Ako bude vyzerať a čo všetko ponúkne prvý elektromobil od Xiaomi?

28. decembra 2023 18:36
Roman Drexler
28. decembra 2023
Zdieľať
5 min
Zdieľať

Tešili sme sa na to celé roky, teraz sme sa konečne dočkali. Xiaomi, čínsky výrobca známy predovšetkým pre svoje šikovné smartfóny a inteligentné domáce spotrebiče, práve na domácom trhu odhalil svoj prvý elektromobil s názvom SU7. Vieme však o ňom oveľa viac, než len názov. O novinke informuje web CarNewsChina.com.

Prejsť na:

  1. Kuriózny systém
  2. Na výber bude z viacerých verzií
  3. Minimálne tri modely
  4. Prvé auto s HyperOS
  5. Prvé dodávky už vo februári

Za odhalenie elektromobilu vďačíme žiadosti Xiaomi o udelenie licencie, ktorú potrebuje na spustenie predaja. Dokumentácia nám prezradila, že vozidlo ponesie označenie SU7, ako aj niekoľko technických parametrov. Taktiež sme sa dozvedeli, že vozidlo bude pre Xiaomi vyrábať spoločnosti Beijing Automotive Industry (BAIC).

Xiaomi SU7
Xiaomi SU7 | Zdroj: abenzene (Weibo)

Kuriózny systém

V Číne musí byť každé vozidlo pred uvedením na trh schválené miestnym regulačným orgánom. Ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT) potom každý mesiac zverejňuje zoznamy vozidiel, ktoré prešli homologizačným procesom. Tento systém viacerým automobilkám nevyhovuje, nakoľko pripravuje ich zákazníkov o moment prekvapenia. Informácie o nových vozidlách sú totiž dostupné verejnosti ešte pred oficiálnym oznámením.

Za obeť tomuto systému po novom padol aj vôbec prvý elektromobil od Xiaomi, teda SU7. Čo presne sme sa dozvedeli?

Na výber bude z viacerých verzií

Xiaomi SU7 má byť elektrický sedan s rozmermi 4 997 x 1 963 x 1 455 mm a rázvorom 3 000 mm. Pneumatiky budú dostupné v dvoch veľkostiach, a to s priemerom 19“ (245/45 R19) alebo 20“ (245/40 R20). Aj samotný elektromobil bude dostupný v minimálne dvoch verziách – jednej s LiDAR skenerom a jednej bez neho.

Viacero možností bude k dispozícii aj čo sa týka pohonu. Prvou možnosťou bude pohon zadných kolies s 220 kW elektromotorom. Druhou možnosťou má byť pohon všetkých kolies s dvoma elektromotormi (220 kW + 275 kW). Pre lacnejší model batériu vyrába spoločnosť BYD, zatiaľ čo drahší variant sa má tešiť z akumulátora od CATL.

V najnižšej výbave má hmotnosť elektromobilu dosahovať necelé 2 tony (1 980 kg) a maximálna rýchlosť okolo 210 km/h. Najvyššia výbava má vážiť 2 205 kg, pričom maximálna rýchlosť by sa mala pohybovať okolo 265 km/h.

Xiaomi SU7
Xiaomi SU7 | Zdroj: abenzene (Weibo)

Minimálne tri modely

Súdiac podľa dokumentácie od MIIT, Xiaomi spočiatku vyrobí minimálne tri rôzne elektromobily, všetky však z jedného radu. Konkrétne sa máme dočkať modelov SU7, SU7 Pro a SU7 Max.

Neprehliadnite

Polestar
AKTUÁLNE: Na Slovensko mieri známa automobilka. Vytvorí tisícky pracovných miest
peniaze, euro, ekonomika, štát, aktuálne, transakčná daň, príspevok
POZOR: To, čo bolo ZADARMO, už nebude. Spoplatnenie príde veľmi rýchlo (+ nové ceny)
mimoriadne, EÚ
EÚ nemá zľutovania: Vydala tvrdý verdikt, ktorý nikto nečakal. Obľúbený typ pohonu SKONČÍ

Xiaomi SU7 sa vraj bude dodávať v dvoch farebných variantoch interiéru, buď to s LiDARom, alebo bez neho. Čerešničkou na torte, aspoň čo sa týka konštrukcie, bude malá kamera na B stĺpiku, ktorá nám naznačuje, že vozidlo bude možné odomykať skenom tváre.

Prvé auto s HyperOS

Čo sa týka softvéru, elektromobily majú disponovať funkciou, ktorá bude automaticky uhrádzať mýto na spoplatnených komunikáciách. Nebude tak treba ani zastaviť, ani vystúpiť. Všetko sa vyrieši priamo z palubnej dosky. Očakáva sa taktiež plynulá spolupráca s ostatnými produktmi Xiaomi, konkrétne vďaka prítomnosti HyperOS.

Ak náhodou neviete, HyperOS je nový operačný systém, ktorý Xiaomi nedávno predstavil ako náhradu pre rozhranie MIUI. Ku dnešnému dňu sa už stihol dopracovať do niektorých smartfónov a hodiniek. Dnes už sa to tejto skupiny pridávajú aj elektromobily, hoci ešte nie úplne oficiálne.

Podľa slov generálneho riaditeľa Xiaomi Leia Juna má byť HyperOS založený na integrácii OS Android a vlastného systému spoločnosti s názvom Vela. Táto kombinácia vraj predstavuje kompletnú prerábku základnej softvérovej architektúry s cieľom pripraviť sa na vznik čerstvého ekosystému, v ktorom budú vzájomne komunikovať a kooperovať miliardy zariadení značky Xiaomi.

Inými slovami má ísť o akési riadiace centrum pre vzájomnú komunikáciu a kooperáciu smartfónov, hodiniek, spotrebičov, elektromobilov a ďalších produktov, ktoré Xiaomi chystá alebo plánuje chystať.

„HyperOS je jedným z najviac používateľsky orientovaných operačných systémov, aké kedy Xiaomi vytvorilo. Systém sme tajne vyvíjali posledných 7 rokov za využitia 13-ročných skúseností našej značky. HyperOS bude systém, ktorý prepojí používateľa, autá a domácnosti a bude slúžiť ako centrum vášho technologického vesmíru,“ uviedol pred časom Cici Wei, výkonný reprezentant Xiaomi, v príspevku na sociálnej sieti.

Xiaomi SU7
Xiaomi SU7 | Zdroj: abenzene (Weibo)

Prvé dodávky už vo februári

Späť k elektromobilu, 4-dverový a 5-miestny model SU7 sa vraj do štádia sériovej výroby dopracuje ešte tento mesiac, pričom prvé dodávky by mali byť doručené vo februári 2024. Továreň BAIC Off-road Vehicle Co. V Pekingu už mala zahájiť skúšobnú výrobu nového elektromobilu, pričom z linky zišli desiatky testovacích kusov.

Ide o továreň spadajúcu pod tú istú firmu, ktorá v Číne vyrába aj vozidlá Mercedes-Benz v rámci spoločného podniku Beijing-Benz, ktorý bol založený v roku 2005. BAIC v tomto podniku vlastní 51-percentný podiel. Zároveň je aj akcionárom Mercedes-Benz.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Aktuálne, Orange AKTUÁLNE: Orange chystá VEĽKÚ zmenu. Na toto sa treba pripraviť už začiatkom budúceho roka!
Ďalší článok Pamätáte na Hyperloop? Sľúbovaná revolúcia v doprave sa nekoná. Ambiciózny projekt už o pár dní zanikne

Najčítanejšie

daň, peniaze, peňaženka, Slovensko, dôchodky
Ministerstvo potvrdilo to, čoho sa všetci obávali. Veľká časť Slovákov zaplače (čo sa deje)
1. júla 2025
Peniaze, bankovky, euro, daň, banka, dôchodky
Štát masívne zvýši cenu dôležitého poplatku o vyše 220 %. Skončí katastrofou, varujú experti
1. júla 2025
mimoriadne, hacker
TIETO zariadenia vás potajomky špehujú a ani o tom netušíte. Mnohí Slováci ich majú doma
1. júla 2025
blesková správa, TV, stanice
Slováci získajú 3 kódované TV stanice ÚPLNE zadarmo. TAKTO sa k nim dostanete
1. júla 2025

Najnovšie články

  • TOTO je desať najpredávanejších áut sveta. Rebríčku dominuje jedna značka (ZOZNAM)
  • Štát zásadne predĺžil intervaly STK: Potešia sa TISÍCE ľudí (ako často stačí chodiť)
  • Štát TVRDO zakročí voči veľkej skupine Slovákov: Pripravuje veľkú novelu, ktorú mu prikázala EÚ
  • AKTUÁLNE: Expanzia reťazca Biedronka na Slovensku je v ohrození (čo sa deje)
  • POZOR: Za TOTO hrozí pokuta až 170 €. Väčšina šoférov netuší, čo dopravná značka symbolizuje

Bude sa vám páčiť

BYD Seal

TENTO elektromobil ponúka dojazd až 1 875 km. Sériová výroba sa blíži (+ termín)

24. júna 2025
elektromobily, elektromobily, spaľovák, spaľováky

Spaľovákom zvoní umieračik: Batérie elektromobilov vytreli zrak aj skeptikom, TOTO je realita

23. júna 2025
spaľováky, elektromobil, zákaz

Definitívny ZÁKAZ spaľovákov: Milióny vodičov ostali v ŠOKU, riziká sa kopia

23. júna 2025
Lítium, batéria, elektromobil

Začnite sa TEŠIŤ: Elektromobily získajú dojazd 5 000 km na JEDNO nabitie

23. júna 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?