TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: 4ka po 6 rokoch: Máme cez 500 tisíc zákazníkov, darí sa nekonečným paušálom
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

4ka po 6 rokoch: Máme cez 500 tisíc zákazníkov, darí sa nekonečným paušálom

4. októbra 2021 14:07
Marek Urban
4. októbra 2021
Zdieľať
4 min
Zdieľať

Možno sa to nezdá, no je to už 6 rokov, čo na našom trhu začal pôsobiť 4. mobilný operátor s názvom 4ka. Spoločnosť pri tejto príležitosti prezradila pár zaujímavých čísiel, odštartovala tiež spoluprácu s Ligou za duševné zdravie.

Operátor 4ka tvrdí, že sa mu počas svojho pôsobenia na slovenskom trhu podarilo urobiť doslova „dátovú revolúciu.“ Jej zákazníci pri výbere uprednostňujú dátovo neobmedzené paušály. Takzvané nekonečné produkty tvoria nadpolovičný podiel zo všetkých predaných paušálov.

„V októbri 2016 sme uviedli na trh prvý skutočne nekonečný paušál. Dnes, po piatich rokoch, môžeme konštatovať, že to bol ťah správnym smerom, čo potvrdzuje aj to, že ku koncu septembra 2021 je viac než každý druhý predaný paušál (58%) s nekonečnými dátami,“ hovorí Marek Jánošík, vedúci produktového oddelenia 4ky.

Služby operátora v súčasnosti využíva viac ako pol milióna zákazníkov. Presnejšie, je ich cez 557 tisíc. V roku 2020, ktorý poznačila pandémia nového koronavírusu, 4ka zaznamenala v priemere rekordnú spotrebu dát na jedného zákazníka.

4ka
Foto: Red.

Jeden zákazník preniesol za mesiac v priemere 12,34 GB dát. Tí najväčší „dátovači“, horných 10 percent zo zákazníckej bázy, spotrebovali v priemere 50 GB dát každý mesiac. Priemerná dátová spotreba zákazníkov 4ky kontinuálne medziročne rastie o približne 20 percent, čo znamená, že sa do 5 rokov zdvojnásobí. 

Celková agregovaná mesačná spotreba dát všetkých zákazníkov sa dnes počíta v petabytoch, uvádza operátor.

4ka: Je čas na zodpovednosť

Najmenší mobilný operátor sa rozhodol v rámci najnovšej iniciatívy bojovať proti negatívnym fenoménom internetu. Hovorí, že dátová sloboda so sebou prináša mnohé pozitíva, ale internet má aj svoju tienistú stránku. 

Spojil sa so združením Liga za duševné zdravie a okrem podpory jeho aktivít sa 4ka so združením dohodla na spoločnej kampani, ktorú odštartuje o niekoľko dní. V kampani Robím chyby a je mi to 4 podporí komunikáciu tém združenia.

Neprehliadnite

elektrina, peniaze, energetický gigant, ÚRSO
Míňajú elektrinu aj keď sú vypnuté. Na tieto spotrebiče si dajte mimoriadny pozor
tankovanie, benzín, nafta
Benzín E10: Pre ktoré autá sa nehodí a je vôbec nebezpečný?
Tankovanie, benzín, nafta, ceny benzínu
Vodiči sa boja tankovať tento benzín. Je lacnejší, no vraj im zničí motor (kde je pravda)

Vysvetlí, prečo je z hľadiska duševného zdravia autenticita prežívania a schopnosť pomenovať chyby a emócie s nimi spojené jedným zo základných parametrov pocitu psychologického bezpečia jednotlivcov aj komunít.

4ka zároveň poskytne Lige marketingovú podporu v objeme 25 % zakontrahovaného reklamného priestoru v OOH a cez osobitný spot v online priestore.

„V pripravovanej kampani chceme poukázať na to, že robiť chyby je ľudské a posúvajú nás dopredu a naopak nezdravý je tlak vyvíjaný na umelú dokonalosť a bezchybnosť. Sociálne médiá vytvárajú nezdravú ilúziu krásneho sveta bez vád, ktorý je ale často výsledkom reality upravenej množstvom filtrov.

Najmä mladí ľudia ale tejto predstave podliehajú a to, že sa sami necítia byť vhodní do tohto sveta, vedie k nárastu úzkosti a ďalších duševných problémov. Aj preto ich chceme motivovať, aby boli sami sebou. Aby sa postavili tomuto tlaku a povedali si – je mi to 4,“ vraví marketingový riaditeľ 4ky Roland Kyška.

Podľa aktuálneho prieskumu AMI Digital Index 2021 len 2 percentá Slovákov nemajú účet na sociálnych sieťach, pričom Sociálne siete si každý deň prezerá až 97 percent mladých vo veku 15-29 rokov. Priemerne trávia ľudia na sociálnych sieťach 3 hodiny denne a u mladých ľudí to môže byť viac ako dvojnásobok. Sociálne siete pritom slúžia nielen na kontakt s blízkymi, ale aj na zábavu a tiež ako zdroj informácií.

 

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok alza Alza ruší vernostný program, zbieranie Alzákov zastaví koncom októbra
Ďalší článok apple Apple používateľom umožnil hodnotiť jeho aplikácie. Kritikou nešetria
Nekomentované Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie

žandári, autá
Žandári už hliadkujú: Čo je vašou povinnosťou, ak vás zastavia?
22. decembra 2025
Peniaze, euro bankovky, odvodová úľava, podnikatelia, poistenie
Štát mení percentá z daní: Od januára môžete darovať až 7 percent, časť rodičom
22. decembra 2025
Auto, hybrid, elektromobil, peniaze
Vodiči, POZOR: Od 1. 1. 2026 platia nové pravidlá. Mnohým sa zbúra sen o lacnom tankovaní
23. decembra 2025
dron, zákaz dronov
Štát zakazuje zahraničné drony. Neškrtnú si ani obľúbené modely DJI
24. decembra 2025

Najnovšie články

  • Cestovanie vlakom sa výrazne zmení. ZSSK ohlásila veľkú modernizáciu (čo čakať)
  • Objavili planétu v tvare citróna, srdce má z diamantu. Novému nálezu nikto nerozumie
  • Kľúčová banka chystá najväčšiu zmenu za posledné roky, ovplyvní všetkých klientov
  • Energopomoc sa blíži do finále: Takto definitívne zistíte, či máte nárok na dotácie
  • Smutné správy: Ak bývate v týchto lokalitách, sneh nečakajte

Bude sa vám páčiť

palivo

Expert vodičom radí, ako znížiť účty za palivo. Stačí urobiť túto jednoduchú vec

12. decembra 2025
mimoriadne, elektrina, ceny, faktúry

ÚRSO potvrdzuje: Spotreba elektriny sa bude počítať inak, čakajte nové faktúry

11. decembra 2025
POZOR, automobilka, auto

Po rokoch Slovákom z áut vezmú dôležitú asistenčnú službu. Vraj to inak nejde

10. decembra 2025
Biedronka

Biedronka na Slovensku už o pár dní otvára novú predajňu. Bude v tomto meste

9. decembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?